Gjest Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Burde visst ikke sitte her,har sittet å hørt på jenta mi på snart 4 år snakke med Lillebroren og han har vært strålende fornøyd...Men når jeg kommer inn i stua så har hun tatt han fra gulvet,putta han i vippestolen og hatt på han selen...Pluss satt han forran tven så de kan se tv ilag....Ehhhhhh fikk litt hetta.Glad det gikk bra,men har sagt fra at dette får hun ikke lov til.Broren er 5,5 mnd gammel...
75 modell og mamma til 6 Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 He he overvurderer seg selv litt disse "store-søstrene"
Gjest Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Ja ikke sant :0) Da jeg sa at dette får hun ikke lov til kom det fra henne.jamen mamma du bærer jo på han...han er over 7 kg så han er jo ikke lett..Hørte ikke pusting å stønning og det har gått raskt..
Blomsterenglene Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Huff da.. Hehe.. Må le litt da.. Dem er jo så herlige.. Så skummel ho er.. 7kg ja, det er tungt det.. Jeg syns til og med at min er tung.. Kunne sldri tenkt meg at en 4 åring hadde løfta på han.. veier 8 kg og er 6 mndr da..
selfangerkjerringa Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Hehe fikk litt panikk en dag da jeg forlot ungene (3 år og 3mnd) på badet for å hente ei baby-bukse på stua, jeg hørte de pratet, men da jeg kom nær nok til å høre, skvatt jeg til... "ååååkomigjen så fliiiink du e! Opp med dæg" ... Der satt nemlig storesøster og "trente" med lillesøster - dvs dro henne opp i stitende stilling etter armene... mini pludra og lo, og det viste seg at det ikke var noen grunn til panikk egentlig, storesøster var nemlig utrolig forsiktig og faktisk veldig flink. Og det skal sies at baby'n har ganske sterke nakkemuskler. Men hun fikk klar beskjed om å bare gjøre dette når mamma er i nærheten framover Igår da vi var hos mormor og morfar hørte jeg plutselig eldstejenta kjefte opp morfaren sin: "nei morfar, når du trene lillesøster så må du legg'a ned med EIN gang! Hu e itj sterk nok te å sitt enda sjø!!! MORFAR no må du hør etter! åååh" hehehe Flinke storesøstra! Passer på mini ja
Gjest Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 hehe...går som regel bra. Han en storebror som er 2,5 år eldre enn tvillingbroren min og jeg. Han var ram på å ta oss opp og bære oss rundt. Mutter`n var jo opptatt med 1 av oss, så da benyttet han sjansen. Han bar oss på en grotesk måte. Ene hånden hadde han under haka og andre hånden brukte han til å ta tak i øret. Så der kom han bort til mamma med broren min eller meg bærende med oss kun ved å holde i hodet og øret. Han skulle jo bare være snill, da, men mamma hadde litt småpanikk når han kom bærende på oss, ja.....hehe Jenta di var jo veldig flink, da : )
Gjest Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Hehehehe så søte de er ;0) Mi også driver å trener lillebroren.Drar han etter armene og koser med han.men nå lugger han bare tilbake så det har blitt litt mindre av det ja .0))
Chiquita Bananas Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Næmen så søtt da - men akk så skremmende !! Du får si at hun kan jo bare gi beskjed så mammaen kan løsrive seg fra DIB og hjelpe dem til å se på tv sammen ;o) Gærne mamma som bare sitter foran pc'en og dibber !!!! Fy skamme seg.....
Møøø Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Hehe, minner meg om snuppa her, like før jul, da lillesøster var 2-3 mnd, Storesøster på 3 år satt på kne over/oppå henne og dro henne i armene og sang "ro, ro til fiskeskjær" hehe... Man må tåle litt av hvert som lillesøster/bror ;o)
mamma0306 Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Men det er veldig fint å ha større barn som vil hjelpe til, syns jeg. Man blir litt engstelig når det skjer uten at vi er tilstede. Eldstemann her i huset er utrolig flink til å passe på lillesøstra si. Selv om jeg ble litt engstelig en gang i vinter, hvor jeg hadde lagt henne på gulvet med vinterdressen på. Skulle bare ordne noe før jeg kledde av henne. Da jeg kom inn i rommet igjen, var storebror i full gang med å kle av henne. "Skulle bare hjelpe deg jeg, mamma". Takke meg til at han hjelper til, enn all denne sjalusien... Men den er vi heldigvis blitt kvitt...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 20. april 2007 #13 Skrevet 20. april 2007 Hun var jo litt flink også da og prøvde å gjøre det hyggelig og komfortabelt for lillebroren sin. De har ikke alltid begrensninger disse små storesøsknene gett. Husker den mellomste broren kom rasende inn på soverommet til mamma og pappa da han var 5 år gammel. I armene hadde han den minste broren vår på bare 2 uker. 5 åringen sa: "Nå får dere jammen se og våkne for Emil gråter her og dere tar jo ikke ansvar, men her har dere han!" 5 åringen hadde klart å klatre opp i sprinkelsengen, grepet tak i babyen og hoppet ned igjen. Trodde mamma hadde fått hetta stakkars! Dette er 15 år siden og før babycalleren sin tid, he he!
Line_78 Skrevet 20. april 2007 #14 Skrevet 20. april 2007 Hi hi :-) Jeg var bare et drøyt år da jeg ble storesøster, så jeg bar ikke så mye rundt på broren min. Men han var ikke gamle gutten da jeg fant ut at jeg kunne jo bare putte ham oppi skittentøyskorga og dra ham med meg rundt :-D Mamma ler fortsatt av det, vi var visst veldig søte der jeg slepte ham med meg rundt. Og hun skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg fikk til å lempe ham oppi i starten, selv om korga ikke er så høy. Jeg var jo ikke store jenta :-)
Mocka-*mamma til 3* Skrevet 20. april 2007 #15 Skrevet 20. april 2007 Ja jeg fikk hjertet i halsen selv jeg, da storesøster kom bærende på lillesøster på 2 uker.. og hun er 11 år!! Men det er vel vi som undervurderer barna tenker jeg.. Jeg fikk henne til å vise meg hvordan hun løftet den lille.. og hun løftet akkurat slik hun skal.. Sikkert mors-genet som er på plass til den jenta..
lucky_mom Skrevet 20. april 2007 #16 Skrevet 20. april 2007 Jenta mi på 6 år skulle være snill og ta opp lillebroren sin da han var ca to mnd gammel. Han lå og gråt i lekegrinda, og hun ville bære ham til meg fordi jeg var på kjøkkenet. Akkurat idet jeg kommer ut av kjøkkenet så snubler hun i teppet og detter med ham i armene. Jeg fikk panikk med en gang, hun fikk jo ikke lov til å ta ham opp, og ble sinna. Heldigvis gikk det bra med lillegutt, storesøster tok av for mesteparten av fallet. Det var egentlig verre med henne, stakkar. Hun slo seg veldig på albuer og knær, og var selvfølgelig utrolig lei seg! Vi fikk pratet om det etterpå, og jeg forklarte at det var kjempefint at hun ville være snill og ta ham opp for meg, men at uhell skjer fort, så det er best om mamma er i nærheten da.
Bølle&Frøet Skrevet 20. april 2007 #18 Skrevet 20. april 2007 Rett etter jeg hadde komt hjem fra sykehuset med min lille gutt på bare 2 uker og 2500g, hadde vi besøk av fetteren på 2år. Et lite sekund var jeg inne på kjøkkenet, og da jeg kom tilbake i stua står den lille fetteren og holder babyen. Alt jeg hadde i hendene føk vegg imellom, og jeg grabbet babyen. Gutten står der med store øyner og forstår ikke hva jeg er så hysterisk for..... Heldigvis hadde han holdt babyen veldig fint over skuldrene og brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå