Mayå Skrevet 20. april 2007 #1 Skrevet 20. april 2007 Hei! Dere som ammet når visst dere gikk ned i vekt begynte dere å gå ned? Og hvor mye tok dere av pga av ammingen? Jeg har ammet i 6 snart 7 uker og har ikke tatt av et gram. Vet jo at det er mange som ikke tar av noenting men så er det jo veldig indviduelt når folk begynner å ta av. Så nå trenger jeg litt referanser.
Mamma til 3 <3 Skrevet 20. april 2007 #2 Skrevet 20. april 2007 Jeg begynte å ta av når lillegutt var 4 uker ca. Og til nå har jeg gått ned 16kg. Når jeg var høygravid veide jeg bare 3 kg mer enn når jeg ble gravid,så er meget fornøyd med vekttapet:) Mathias er 4,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Har ammet i 5 mnd nå og har ikke tatt av et gram pga det. Ble kjempe skuffet siden alle sa det var så greit når man ammer for man tar sånn av av det, stemmer ikke her ihvertfall.
75 modell og mamma til 6 Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 mange raser ned etter ammeperioden
Bellen^2 Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Jeg fullammer, junior er 3,5 mnd og jeg har ikke gått ned noe etter de første 14 dagene. Jeg har fortsatt 8 kg igjen etter svangerskapet og en superappetitt I og med at jeg ammer så slanker jeg meg ikke, men prøver å være mye i bevegelse og håper at de forsvinner etterhvert.
mammaentiltrulte Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 nå er tulla 6 mnd og jeg har tatt av alle de 18 kg jeg la på meg i svangerskapet. 5 av de har forsvunnet etter jul. så hade tapt 13 kg da hun var 3 mnd
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 jeg er også litt skuffet.. gikk opp fra 66kg til 82kg, fødte 17.nov og veide meg igjen på julaften. da var jeg nede i 72 kg, altså -10kg på 6 uker. lovet bra syntes jeg men etter det har det stått relativt stille.. trener 2 ganger uken, spiser relativt sundt, går tur hver dag... det er magen som er problemet, den er så slapp!!!!
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Når jeg kom ut fra sykehuset etter fødselen, hadde jeg gått ned10 kg. Og etter 2 uker hadde jeg gått ned 15 kg. La på meg 14 kg i svangerskapet. Nå har jeg gått ned 5 kg til, og snuppa er 2 mnd. Så her hjelper det å amme
MammaDilla Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 Jeg la på meg 22 kg. 17 av dem forsvant i løpet av 9 dager. Var mye vann i kroppen. Småen er 11 uker nå og jeg er i null. Tror ikke ammingen vil gi meg mer vekttap. Men er fornøyd med at alle kg er borte på 11 uker. Jeg er aktiv pga en krevende hund, så jeg har vært flink å komme meg ut til tross for bekken problemer. Rikelig inntak av vann er nok en viktig grunn til vekttap ved amming
Roketikka Skrevet 20. april 2007 #11 Skrevet 20. april 2007 Hei! Jeg fullammer og fødte for 5 uker siden. La vel på meg ca 15 kg i svangerskapet og har nå tatt av 12 kg. Sist gang raste jeg ned i vekt å ble rett og slett mager. Glemte av meg selv litt også, og hoppet ofte over lunsjen når jeg gikk hjemme. Dette resulterte i at jeg etterhvert ble slapp og svimmel og alt overskudd forsvant! Så dette er ikke å anbefale. Obs, obs jenter! Pass på dere selv. Viktig å spise godt når man ammer.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 20. april 2007 #12 Skrevet 20. april 2007 Hadde gådd ned alle 13 kg da snuppa var 3 1/2 mnd, men det var pga jeg la om kostholdet (spiser oftere, men mindre hver gang) og gikk laaaange turer i skikkelig tempo. Nå er hun 7 1/2 mnd og jeg har gått ned 4 ytterlige kilo til 62.5 Har 2 igjen, så er jeg klar for bikinisesongen, men de siste to kiloene har jeg slitt med lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå