Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt har hatt kolikk siden han var 3uker gammel,men han er nå 3 månder å det går mye bedre:)Han har blitt flinkere til å få opp rapen..

Men så er det svigermor da:/

Hun har passet han noen ganger..Å da sier hu: Han skriker aldri når han er til meg, så kanskje det er dere det er noe galt med??.. Hun har passet han 3ganger og det var på dagen fra 14.00 til 16.00.. Men det er ikke rart han ikke gråter da for han gråter fra 22.00 til 06.00 på morgenen. Men d var vår feil ifølge henne?:(

Så skulle hun passe han 1 time igår for vi måtte i et møte og va gjorde hun da? Jo hun ga lille gutt mat og lot han sove uten å hjelpe han å få opp rapen.. Å det etter vi ga klar beskjed om at rapen MÅ opp før han sover for ellers får han vondt på natta..

Når vi kom å hentet han virket alt greit, men når vi kom hjem startet skrikingen:/ Stakkar lille gutt hadde så vondt:( Så vi ringte å spurte om hun hadde fått opp rapen og da fikk vi til svar: Nei, det gjorde jeg ikke. Det er vel ikke vanskelig med en våken natt til for dere????

Stakkar lillr gutt gråt til 04.00 før han sovnet :(

Hun sier det blir en våken natt? Det blir flere for når han er våken så lenge på natta snur han døgne helt:(

Hun sier at kolikken er straff for at vi ble foreldre så unge?

Jeg er 19 og sambo 23..

Det er jo ingen straff for oss, det er jo lille gutt, som har det vondt stakkar..

Blir så trist av at hun skal la det gå utover han:/

Men en ting er sikkert hun skal ALDRI passe lillegutt igjen..

Ble litt rotete dette:/ Måtte bare få det ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du har svigermora fra helvete! Det er det værste jeg har hørt på lenge! Nei, finn heller noen andre til å passe gullgutten!

Skrevet

huff da for ei røy! ikke la henne passe gullet ditt noe mer!

Skrevet

Nei, det er det værste jeg har hørt!!! Fyttirakkern for en svigermor. Det at hun passer han ender jo opp med at det blir mer jobb og uro for dere. Godt at hun aldri skal passe gutten deres igjen. Lykke til, håper han snart blir helt kvitt kolikken!

Skrevet

Enkelte folk (spes i generasjonen over oss) vet ALLTID best. Og dersom hun ikke hadde kolikk barn selv eller har hatt noen kontakt med kolikk barn så vet hun jo ikke hva det dreier seg om! Det er PES å ha barn som skriker. De som ikke har vært borti dette ANER ikke hva det dreier seg om. I tillegg er kolikk noe man snakker mer åpent om nå enn tidligere, pga internett og forum som dette f.eks. Før var det ikke like mye snakk om kolikk, men rolige eller urolige barn (kanskje derfor alle "voksne" spør om vi har fått et snilt barn).

Først litt trøst til deg:

- det er INGEN ting dere gjør feil

- det er INGEN straff

Så forslag til løsninger:

- sett deg ned og snakk med henne, eller få samboeren din til å gjøre det. Blottlegg deg og fortell hvor tøft det faktisk er. Fortell hvor slitsomt det er å være våken natt etter natt med et barn som man synes så forferdelig synd på! Hun er et menneske, hun har et hjerte, hun vil at barn, sv.barn og barnebarn skal ha det godt! Hun skjønner bare ikke at det hun kanskje tenker på som velmenende råd ikke alltid blir oppfattet sånn.

Vi hadde også kolikk barn, men hun skrek heldigvis på kvelden og ikke natten. Men vi ble heldigvis møtt med forståelse fra alle kanter.

Skrevet

Æsj, så dum hun er! Jeg hadde funnet noen andre til å passe han og ikke gitt han til henne på en gooood stund...

Skrevet

Kan dere ikke la ho passe han en natt da? Så kan ho se hvordan det er sjøl?

Skrevet

Hadde ALDRI latt min svigermor passe guttungen slik hun oppfører seg.hadde bedt henne dra til h jeg..

Da jeg ble gravid som 21 åring kalte svigermor meg ei hore..Nå etter 11 år har vi ett ok forhold,men da eldstemann var liten hadde vi minimalt kontakt.Hun fikk klar beskjed av mannen min hva hun skulle forholde seg til..Kutt henne ut,rett og slett..

Lykke til videre :0)

Kjempe klem til dere alle tre,.Dere har iallefall min sympati!

Ps. er 31 år gubben 33 år og dette er nr 4 og veit du hva.??Marius har hatt kolikk han også,ble bedre etter 4 mnd..Så at alderen deres er en faktor det er det teiteste jeg noen gang har HØRT!

Eneste som hjalp her var å koke opp 2 ss sukker i 1 dl vann å gi han 2 tskjer med det.Da kom luften ut.

Skrevet

Huff, at det går an å si noe sånt.

Skulle egentlig bare sende dere en klem, kolikken går nok helt sikkert over om ikke så lenge...

Har ei venninne som fikk litt før meg, hun hadde mest lyst å hive ongen sin på havet de første 2 mnd, for han skreik og skreik... men etter det så har han vært VERDENS blideste gutt, aldri en sur mine på han :) Så hold ut!

Hun er forøvrig snart 30, og jeg er 21 - og vi har ikke hatt kolikk i hus. Så den må hun nok dra lengre ut på landet med ;)

Skrevet

sender deg en trøsteklem. bare prøv å overse henne. ville ikke latt henne passe babyen noe mer i hvertfall. er det ingen andre som kan hjelpe dere i stedet. høres ut som det er mer jobb en hjelp når hun skla passe han.

Skrevet

Med den holdningen der hadde jeg ikke latt henne få passe ham.

Tenk å si noe slikt - med vilje unnlate å gjøre noe som gjør at han har vondt i flere timer !!! Jeg hadde blitt så skuffet hvis min svigermor eller mor hadde sagt slikt og gjort slikt og faktisk sagt i fra om hun har hjerte til å gjøre noe slikt mot et forsvarsløst barn som trenger hjelp ??

Kolikk er ikke påskyldt av noe - noen barn er uheldige.

Har ei venninne som er snart 30 år med nr. 1 - jenta hadde kolikk. Hva er da hennes straff ?? at hun var for gammel ???

Teiteste jeg har hørt.

Jeg hadde ikke latt henne passe ham på leeeenge og da gitt klar beskjed at du føler at du ikke kan stole på at han har det sikkert med henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...