Gå til innhold

SPARKESKJEMA- fyller dere de hver dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk et slikt "tell trivselen" skjema da jeg ar på ul... men har ikke krysset av så ofte... er det VELDIG viktig at man teller akkurat mellom de to timene på døgnet man har satt opp??

lurer bare på om ALLE gjør dette eller ikke?? hilsen nyskjerrig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal innrømme at jeg slunter unna litt med det der. men følger jo alltid med på hvor mye bevegelse jeg kjenner, og krysser av sånn ca.

Fra uke 28 og noen uker utover så lå det alltid mellom 5- 20 min, gadd til slutt ikke å sitte der å tell edt samme hele tiden, men nå på sluten så har jeg merket at det har blitt mindre og har begynnt å telle litt mer igjen for å hplde litt orden på det.

Skrevet

Har ikke en gang fått et slikt skjema...

Men eg e veldi obs og oppmerksom på at d e liv inne der:)

Skrevet

Jeg hadde store planer om å krysse i det skjema hver dag, men har ikke gjort det, og kommer nok heller ikke til å gjøre det.

Her er bebisen så aktiv omtrent hele tiden, så jeg merker fort hvis det plutselig blir liten aktivitet.

Skrevet

Hei hei:)

Er innom å snik leser litt:) (kommer over til dere om et par uker). Når jeg var hos jordmor på kontroll sist, spurte jeg henne om dette skjemaet, om det var veldig nødvendig å telle og fylle ut, jeg er nemlig redd for, om jeg finner avvik i sparka, at jeg kommer til å bekymre meg uten grunn.. Og hun var helt enig med meg, hun anbefalte som regel å ikke gjøre det faktisk.. Babyen har et visst mønster og det legger man merke til, og blir det forrandringer så merker man det uten å telle.. Så jeg kommer nok ikke til å telle sparkene.. Så om dere hopper over noen dager så gjør nok ikke det noe:)

Klem

Skrevet

Nei, det skjemaet gikk i bosset. Hadde jeg vært førstegangs så hadde jeg nok fylt det ut til punkt og prikke, kanskje sist gang også, men nå er det tredje barnet og jeg stoler nok på meg selv til at jeg vil merke det godt om noe endrer seg hos babyen (er jo det som er poenget med skjemaet er det ikke?).

Skrevet

Aldri sett snurten av noe sparkeskjema jeg :)

Men passer på bebisen min da, snakker med den når jeg våkner om morran, og ellers regelmessig ila dagen :)

Merker fort hvis d er stille mer enn "vanlig" over lengre tid ja :)

Skrevet

har ikke engang fått sånn skjema jeg.. men her er det liv hele døgnet så er mer bekymret for en hyperaktiv unge :)

Skrevet

Jeg har faktisk fyllt det ut nesten hver dag. De dagene jeg ikke hadde telling i dette tidsrommet, tok jeg en ca beregning i forhold til hvor mye liv det var i løpet av dagen.

Har tenkt at det skal brukes til forskning, og da er det jo til en god sak.

Også blir jeg påminnet å kjenne etter for min egen del :-)

Synes ikke det har vært noe stress. Er 2. gangs.

Skrevet

Heh, aldri hørt om det skjemaet en gang jeg!

Skrevet

Det hender nok jeg glemmer det ja, men babyen har samme sove/våken/sparke mønster hver dag, innenfor dette tidsrommet så det er veldig lett å gjette seg frem til resultatet uansett...

Det har ikke slått feil en gang side jeg begynte å fylle det ut.

Ligger på en av de to øverste rutene, alltid!!!!

Skrevet

Jeg har ikke brukt skjemaet jeg. Spurte min jordmor om jeg burde gjøre det,og hun frarådet det faktisk. Hun mener det er en stor kilde til unødig engstelse hos gravide. Så lenge en kjenner bevegelser hver dag, så er det mer enn nok.

Skrevet

Jeg har fylt inn skjemaet hver dag og synes det er litt moro å telle.

Har en veldig aktiv baby i magen, som sparker jevnlig hele dagen.

Har faktisk ikke vært noe engstelig mhh til tiden hun bruker på spark..

(har ligget på rundt 3-11 min hver dag, er i uke 36 i dag.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...