ABC123:-) Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Vi skal få lagt belegningsstein i oppkjørselen vår. Arealet er i overkant av 40 m2. Vi ønsker ikke den billigste steinen, men heller ikke den dyreste. Er nå i ferd med å innhente pristilbud, og er så langt overrasket over prisnivået. Det blir veldig fort over 20.000, og det er dette beløpet vi har satt som tak. Lurer nå på om vi er urealistiske... Andre her som har fått lagt belegningsstein? Hva betalte dere? Hører gjerne om erfaringer, da vi er temmelig grønne på dette feltet. Er jo litt "once in a lifetime". Bor dere i Rogaland, kan dere gjerne anbefale en flink steinlegger også. :-)
ABC123:-) Skrevet 19. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. april 2007 For å klargjøre: Jeg snakker om hva det koster å få utført jobben av en fagmann, inkl. materialer.
77modell Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 ja jeg har ikke noe særlig peiling egentli da, men om du snakker om 20000 både med stein og jobb tror jeg kanskje dere er urealsistiske........ Er noe tar lang tid å legge. Å er jo også en del arbeid å gjøre før en får begynne å legge steinen. Kan dere ikke gjør det selv da? Kommer nok til å bli MYE billigere da!
ABC123:-) Skrevet 20. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2007 Takk for svaret ditt. Vi har gjort nok research til å vite at vi ikke er helt "ute" med 20.000, ønsket egentlig å høre fra folk som har fått utført tilsvarende arbeid, og hva de endte med å betale. Har en mistanke om at man fort kan komme opp i 25.000, men ikke så mye mer enn det hvis det er snakk om en vanlig steintype. Fagfolk som holder på med dette hele tiden, jobber mye raskere og mer effektivt enn amatører. Naturligvis har vi vurdert muligheten for å gjøre det selv, vet at det er mye penger å spare. Men det kan bli dyrt å gjøre feil, og vi har respekt for det håndverket dette faktisk er. Andre med innspill i sakens anledning? :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Er ikke så vannskelig å legg, men all for arbeid er noe dritt + etterfylling av sand. Vi la 130 kvadratmeter med ein billig type stein, gjor alt selv. Utgift for bare stein var ca 40.000kr, men sand, evnt graving, drenering og leie av trampe maskin kom utenom.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Jeg så at en byggmester annonserte med at de holdt kurs i å legge stein hvis man kjøpte steinen hos dem. Kanskje du kan undersøke om noen i nærheten tilbyr det? Da får du jo opplæring av en proff og sparer masse penger....
ABC123:-) Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2007 Takk til dere som svarte meg! Nå har saken endelig løst seg, og vi har funnet et steinlegger som vil gjøre jobben for 16.000 pluss moms, alt inkl. Han er anbefalt av noen vi kjenner, så vi føler oss trygge på at han vil gjøre en god jobb. Vi kunne sikkert lært oss å legge stein, men i denne hektiske perioden av livet frister det ikke... Puh, så deilig å vite at jobben snart er gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå