Gå til innhold

Når mor bytter kjæreste hyppig

Anbefalte innlegg

Skrevet

står barnefar da sterkere om å kreve omsorgen? Vi snakker her om 3 forhold på ett år, derav to samboere. Får så vondt av det lille barnet, så ustabilt og uforutsigbart det må være for h*n.

Hilsen en venn av familien

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål... Eg ville no tru han hadde en sterkere sak da ja, om han kan bevise det. Kan jo ikkje vere noko særlig for eit barn å ha så mange å forholde seg til.. Ein advokat vil vel kanskje kunne svare lettere på det el. nokon på familievernkontoret kanskje...

Skrevet

skulle tro han stillte litt sterker da hvis han har et stabilt liv..Det viktigste for barna er jo stbilitet!!

Skrevet

Om barnet har det bra og ikke tar noe skade av det og om kjærestene til mor har vært bra menn, så er vel ikke dette noe problem. i hvert fall skulle det ikke være det for "venn av familien" heller.

Jeg er litt lei av andres bekymringer og innblanding i andres liv , om det ikke er høyst nødvendig.

Fei for deres egen dør og meld bekymring når dere ser at det virkelig går ut over barnet ikke " huff dette tar sikkert baret skalde av, men vi ser ikke noe tegn til det". Se positivt på at barnet har fått treffe kanskje to supre menn, kanskje ikke perfekt for mamman deres , men en snill mann. og ikke minst mamman har ett liv!!!! ett helt normalt ett!!

Skrevet

Saken er nok litt mer omfattende enn "bare" hyppig kjærestebytte" Og far ønsker å gjøre noe for å endre situasjonen på flere grunnlag jeg ikke ønsker å legge ut her. HI

Skrevet

Jeg skjønner godt tankegangen din HI, jeg har selv vært borti motsatt, at barnefar byttet kjæreste/samboer ofte, og til slutt ville ikke barnet besøke ham. Barn har behov for stabilitet! Dessverre finnes det ingen lov mot dette, men hvis barnefar kan dra mor inn til mekling ang dette og ønsket om hovedomsorg, så vil i alle fall mor få et "tupp i rumpa" og faren kan evt få tips til hvordan gå frem, og ikke minst få støtte fra en nøytral tredjepart. Men grunn til omsorgsoverdragelse er det neppe. Men som du sier, det er mer til denne saken enn bare dette, så hvorfor ikke prøve?

Dessverre er det mange som setter egne behov foran barnas når det gjelder det å gå videre i livet. Barna blir også glade i mors/fars nye samboer, og de lider også ved et brudd som de da i tillegg ikke kan noe for. Jeg mener ikke at man skal skåne barna 100% mot slikt, men ha litt sunt vett i bakhodet.

Skrevet

Og til de som mener det er det sammesom en venn av familien: Nei det er det ikke. En kjæreste/samboer kommer fort, involveres mye og hyppig og kan plutselig være "borte".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...