Gå til innhold

sikkert et tåpelig spm... men ang. ul og termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til ordinær ul i dag. Alt var bare bra;) Men jeg fikk flyttet terminen 4dager frem fra 11 til 15 sept. Har ingen problemer å rette meg etter den terminen og bruker den når noen spør.. men syns dere det blir tåpelig av meg å følge den "gamle" ukeangivelsen??

Jeg vet jo når jeg hadde el og når jeg testet positivt. Ville vært vanskelig å få positiv test så tidlig som 8dager før ikm vis jeg nå skulle være 4dager kortere på vei.

Vet jo at ul-terminen går ut i fra babyens utvikling på nåværende tidspunkt og at det er den som stemmer "best".

Så jeg har lyst til å bruke min gamle ukeangivelse og si at jeg har termin 15sept.

Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ul kan også ta feil. Det er mest bare e dato for å regne permisjonen ut fra. Normalt sett vil barnet komme når det er klar til det, og det bryr seg jo ikke om datoer. Si at du venter rundt i midten av september, jeg har foreløpig termin i begynnelsen av oktober (4.).

Forrige geng gikke jeg 5 dager over datoen, og var nok mye mer opptatt av dato enn jeg er denn gangen. Det nyttet jo ike at datoen kom, barnet kom jo ikke..

Noen vet jo når barnet er laget, og kan telle seg fram til ca når det vil bli født, men når det kun er snakk om noen dagers mellomrom slik som i ditt tilfelle, kan det like mye være ul-termin som treffer som din egen.

Ikke lett det her med terminer, nei..

Skrevet

Ul kan helt sikkert ta feil.

jeg fikk satt trmin 2 dager frem (fra 1 sep´til 3 sep) på første scanning, men neste scanning fikk jeg satt den tilbake igjen... hehe

det er jo kun 5% som treffer på termin-dato allikevel, så jeg tar det ikke tungt.. hehe..

jeg ville lest begge uke-ting, så er du heeeeeelt sikker... :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

De bommet med 12 dager på UL forrige gang...Jeg følte at det var helt feil, og "masa" meg til å bli strippet 13 dager etter min egen termin...Ungen var stor, uten fett og morkaka var forkalket...Hvis jeg hadde innrettet meg etter UL-terminen, måtte jeg kanskje gå 3,5 uker over...Grøss...

Skrevet

Hvordan vet du når du hadde eggløsning da? Skjer veldig ofte at eggløsningen ikke er nøyaktig på den dagen du teller utfra mens skjønner du. og så er det noe med levetiden osv.. tror nok ul kan være det mest riktige jeg. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor du absolutt tviholder på ukeregningen når du flytter på datoen. Er vel egentli ikke noe bigdeal heller da.. fire dager... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...