snartmammapåny Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Hvor ofte pumper dere? Og hvor lenge på hver pupp? Synest jeg pumper i tide og utide, men virker som om melken aldri helt kommer i gang. Er jo så lite i hver pupp. Og så føler jeg det blir mindre og mindre melk. babyen er 1 uke og jeg ammer ikke noe bare pumper..
2barnsmor76 Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg pumpet hver tredje time og pumpet 15-20 min på hver pupp. Når jeg fikk masse melk pumpet jeg ikke så lenge om gangen. Jo oftere man pumper jo mer øker melkemengen.
så var vi 4 Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Varierte veldig mye, men hver 3. time (hver 2. ved økedøgn) og i 10-15 min på hvert bryst hvis jeg ikke fikk i gang utdrivningsrefleksene. Jeg vil anbefale deg på det dypeste å kjøpe den nesesprayen som stimulerer utdrivningsrefleksen. Husker ikke hva den heter, men fås på resept hos legen. Selv klarte jeg å fullpumpe i 6 mnd og holdt oppe produksjonen til Martin var 8 mnd, så hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre.
snartmammapåny Skrevet 19. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2007 Fikk en nesespray av føden, så bruker den. Er redd jeg ikke har vært flink nok med pumpingen, sliter litt med å få tid til alt. Men har jo bare vært hjemme i tre dager med babyen da, så får nok mer rutine på tingene etterhvert:) Synest særlig nattpumpingen er et slit. Tror jeg må bli flinkere å sette meg ned med pumpen litt oftere, hadde håpet at mini kunne få bare mm, men forløbig så produserer jeg langt fra nok melk.
MammaDilla Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Kan jeg spørre hvorfor dere pumper istede for å amme? Bare lurer liksom..
snartmammapåny Skrevet 19. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2007 Småen ville ikke ha pupp. Har prøvd hvert et triks av samtlige jordmødre og barnepleiere som jobbet på føden. Han vil rett og slett ikke suge på puppen. MEn for at småen skal få i seg den næringsrike morsmelken så pumper jeg. Eller gjør iallefall et forsøk på det. Er et enormt stress, å jeg misunner alle som kan amme. Men må vel bare gjøre det beste utav situasjonen.
så var vi 4 Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Ja det tar litt tid før det blir rutine, men etterhvert fikser det meste seg.
MammaDilla Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Ok, forstår. Det var jo leit at småen ikke ville ha pupp. Jeg beundrer dere som da pumper dere og står på for at barnet skal få mm. Mange går nok rett over på mme i en slik situasjen. Stå på
snartmammapåny Skrevet 19. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2007 ja satser på det skal gå seg litt til, nå er iallefall alt helt kaos. Men hver dag blir litt mer strukturert enn den forrige. Tar mye tid med flaskevasking/sterilisering og mating. skriking og trøsting. for å ikke snakke om søvn. MEn det går seg nok til:) Prøver å se litt optimistisk på det hele så går det nok litt lettere;)
så var vi 4 Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde 8 flasker og måtte 'bare' Sterilisere en gang om dagen. Kokte alt hver kveld. Gratulerer med baby forresten
snartmammapåny Skrevet 19. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2007 Takk for gratulasjonen:D Er så deilig å være mamma (trass alt stresset med pumping og flasker) Har bare 4 flasker ennda, og en slik pumpe tut og flaske, så må nok kjøpe mer for å gjøre hverdagen lettere. Har bestilt micro sterilisator og slik flaske varmer. Så når alt utstyret er på plass så blir nok hverdagen MYE lettere:D
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Hei!! Jeg vil bare gi deg et lite råd ang det å pumpe. Ikke pumpe deg for mye. Jeg fikk lite melk også når jeg pumpet meg i begynnelsen. Etter en stund begynte jeg å få for mye melk. Melken begynte omtrent å renne bare jeg fant frem pumpen. Etter hvert klarte ikke pumpen og få ut all melken jeg hadde og jeg fikk to meget kraftige brystbetennleser. Lærte meg det at en pumpe IKKE tømmer brystet like god som en baby. I tillegg vil jeg legge til at jeg synes det var utrolig mye arbeid med å pumpe puppen og at jeg til slutt fant ut at det ikke var var verd det. Jeg ville heller kose meg med babyen min. På slutten gav jeg litt morsmelk og litt erstatning. Da slapp all tid å handle om puming og jeg var ikke like utsatt for brystbetennelse.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 Hei, gratulerer med ny baby :-) I begynnelsen pumpet jeg hver 3. time og ca 10-15 min på hver pupp. Etterhvert begynte jeg med mme til kvelds- og nattmåltid, og da ble faktisk hverdagen mye lettere. Jeg gikk fra å pumpe 7 ganger i døgnet til ca. 5 som jeg gjør nå. Det er fortsatt mye jobb, men jeg har mer tid til kos med vesla som jeg ikke hadde før, og hun får fortsatt i seg mm som var det jeg alltid ville. Fint at du skal skaffe deg micro sterilisator, det gjorde ting lettere for meg. Jeg har masse flasker og smukker så jeg ikke trenger å sterilisere så ofte. Har kjøpt en del hjelpemidler som skal varme melken når vi er på tur etc, alt for å gjøre hverdagen lettere. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå