Gå til innhold

noen som sliter med migrene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har migrene ca en gang pr uke. Jeg kan ikke ta migrenemedisin, så da er det egentlig bare en ting å gjøre: legge seg på et mørkt rom og be om at det skal gå over. Det varer normalt i 24 timer... ganske slitsomt. Jeg vet man kan ta paracet, men det har ingen hensikt for meg, det virker jo ikke. Ellers bruker jeg yoga for å stresse ned og ser at det kan ha en viss forebyggende effekt. Hvis jeg ikke hadde prøvd akupunktur før ville jeg nok gjort det nå, men det fungerte ikke for meg siste jeg prøvde, så...

Jeg trøster meg med at jeg i forrige svangerskap ble kvitt migrenen et sted i 2. trimiester, så det er jo enda håp.

Lykke til!!

Skrevet

jeg har sliti enormt mye i begge svangerskapene mine (det første endte i uke 23+6, men dette er nå kommet til uke 14+4)

I det første svangerskapet fikk jeg ingen medisin og gikk med evig anfall, eneste gangene jeg var fri for migrene var da det bygde seg opp til et anfall på nytt...

Denne gangen var det skumelt likt forrige svangerskap og fikk beskjed om å ta en pinex med en paracet da det var som vondest.. dette sluittet og funke veldig fort.. så for to uker siden prøvde jeg akupunktur, hadde anfall med migrene to dager etter øfrste time, så litt trykk hodepine.. men så ble jeg helt fri.. har nå hatt 2 akupunktur timer og er nesten fri for migrene.. verdt å prøve hvis du blir veldig plaget med migrene i svangerskapet.. jeg er overlykkelig over at den er borte og håper jeg er så heldig at jeg er kvitt den ut svangerskapet.. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt mye migrene. Fikk tabletter av fastlegen sist jeg var der (de heter Stemetil 5mg), egentlig for kvalme men det står også at de forebygger migrene. De har hjulpet meg, har ikke hatt anfall siden i begynnelsen av svangerskapet.

Jeg tar ikke de tablettene lengre siden jeg ikke er kvalm mer, men skulle jeg få et anfall så må jeg nok gjøre det samme som Betty, legge meg på et mørkt og stille rom og vente til det går over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...