Blomsterenglene Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Og er stup trøtt og bare gråter! Noen råd? Gitt han stikkpille og greier..
Big mama;) Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 La han ligge i bare bodyen,ha et tynt pledd over han..legg han på et mørkt kjølig rom.. Håper han blir bedre:)
mamman til nyttårsbarn Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 hvor gammel er han? Babyer skal ikke ha feber!!!!!
mamman til nyttårsbarn Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Du skal se om feberen har gått ned etter en time det skal den gjøre. Du må også se på eventuelle hudforandringer, men jeg ville nå ringt legevakt. Babyer under 6 mnd. skal ikke ha feber og han er jo på grensa...
Blomsterenglene Skrevet 19. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2007 Har lagt han litt i vogna si, vil ikke legge han for kvelden enda! Måtte bare bade han i stad siden han gråt og gråt og hold ikke fred! Og etter det har han hvert så og si rolig! Bare litt sutrete. Han var helt svett etter all gråtingen så hadde ikke noe annet valg enn å bade han.
mamman til nyttårsbarn Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Du må iallefall våke over han i natt - sette klokka på ringing og følge med på feberen
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 kremt...babyer under 6 måneder skal ikke ha feber? unnskyld, men hvor har du det fra? Det er da ikke uvanlig? De får derimot fort feber, og den kan bli forholdsvis høy av en ukomplisert virusinfeksjon!!!
Zupermam Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Her hadde poden på 7 mnd 39,5 i feber. Det var den nye tanna som skapte seg. Gav han paracet i stikkpilleform, og da gikk feberen ned. Måtte ta i går kveld, i natt og i morges ( selv om jeg mistenker den siste kom ut med en bæsj, hehe). Nå i ettermiddag har tann nr 2 kommet opp, og feberen er borte, heldigvis:) Ekkelt når det står på.
Blomsterenglene Skrevet 19. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2007 Han fikk 2 tenner for ikke så lenge siden 4 og 8 april tror jeg dem kom.. Merka ikke noe til det, plutselig bare var dem der Kan det hende det kommer noen oppe nå pga feberen?
snurkle Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 For no tull, tenk å skremme opp folk sånn! Det er veldig vanlig med feber på barn det første leveåret. De kan ha feber opp mot 40 uten at det er farlig, selvfølgelig forutsatt at det ikke er andre symptomer. Om allmentilstanden til barnet er ok er det ikke noe poeng å dra det med til legen. Bare pass på at barnet får i seg nok væske og ikke blir overopphetet, bytt gjerne ut dyna med et tynt teppe. Det er alltids greit å ta en tlf til legen om man er usikker, men det anbefales at man tar med barnet til legen om feberen ikke har gitt seg etter tre dager. Så bare ta det med ro, sjekk barnet ofte og ta eventuelt en tlf til fastlegen imorgen. God bedring til den lille =o)
smakk Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Ta det bare med ro, dette er helt normalt og det er ikke alltid en synlig grunn for det. Vi har nettopp hatt en runde med feber her med vesla på 11 mnd, den kom brått, var oppe i 39,4 etter bare noen timer og 39,8 dagen etter. Tredje dagen bestemte jeg meg for å dra til legen neste dag,men på kvelden bare forsvant det i løpet av få timer. Dette er helt typisk barn under året. Bare sørg for nok å drikke, følg med på tempen og ha lite klær på han. Kontakt lege om allmentilstanden forringes eller tempen går over 40. God bedring til gutten din )
Blomsterenglene Skrevet 19. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2007 Takk for alle svar..=) Ikke noe morro når disse små nurkene er syke:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå