Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 jeg lurer på om man kan søke om bostøtte før barnet er født, også bare eventuelt legge en terminbekreftelse ved søknaden? Det hadde vært greit å etablere seg i ny leilighet før barnet er født og slippe å stresse med flytting i siste tid før fødsel eller midt ammetåka. Men det spørs hvor mye forståelse de ved boligkontoret i kommunen har for det da. Jeg har nemlig ikke lyst til å bruke hele engangstønaden på å betale husleie på minst 6500,- fram til barnet kommer og evt depositum på en eventuell ny leilighet.jeg trenger å bruke disse pengene på utstyr til babyen, som også er meningen. kan man forresten også få støtte til å betale depositum?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Du kan jo søke,men tviler på at du får noe bostøtte før babyen er født. Selv søkte jeg før fristen 10.juni i fjor,gutten min ble født 17.mai. Fikk avslag på den fordi jeg ikke fylte kriteriene for bostøtte da. De er veldig firkantet på boligkontoret,gutten min kom 17 dager for sent til at jeg kunne få bostøtte fra september. De går ut i fra bosituasjon 1.mai når søknadsfristen er 10.juni.. Så her var det trangt med kr før januar,da fikk jeg endelig bostøtte. Kan høre på sosialkontoret om hjelp til depositum,det måtte jeg gjøre. Jeg flyttet inn i denne leiligheten 3mnd før gutten min ble født,fikk hjelp på sosialkontoret til å betale 2 husleier og så fikk jeg O.S og kunne betale selv Lykke til.
yinyang Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Hei, kan jeg spørre deg om det med sosialkontoret... FIKK du depositumet , eller er det et LÅN? For jeg spurte sosialen om hjelp til depositum, og ble sendt til kommunens kontor for boligtiltak (ser man søker bl.annet om kommunal bolig og bostøtte...) Og nå har jeg fått det, et DEPOSITUMSLÅN fra Kommunen, og må ut med 360 kr i mnd i avdrag på lånet!!! Jeg har husleie på 8500 fra før, og må da betale på dette lånet noen år! TRodde Sosialen kunne hjelpe med depositum, sånn at de får igjen pengene etter jeg flytter ut igjen, men nei da... Hvordan er det hos deg? Må du betale tilbake det du fikk i dep.hjelp?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 sosialkontoret ga meg en depositumsgaranti , spør om det. Mange huseiere går med på det. Mvh
yinyang Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Når var det? Her sier de de har slutta med depositumsgaranti. Nytt system via boligtiltakskontoret. Grrrr. Og da som lån!?!?! Flere med erfaring? Det er jo en grunn for at vi trenger hjelp til depositum, og at vi ikke trenger flere månedlige utgifter... Sukk
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Jeg fikk depositumgaranti,ikke noe lån. Er det nytt system i år det at de ikke har depositumgaranti eller? Fikk uten problemer for litt over 1 år siden her hvertfall (Larvik)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå