Eliise Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg vet at mor må ta 3 uker før og 6 uker etter fødsel, og at far kan ta resten av permisjonen... Det jeg lurer på er; hvordan blir dette i forhold til studier. Det å være i permisjon i 9 uker midt i et studie? Får man ta eksamener på lik linje med de andre? Eller mister man rett til det? Alternativet blir jo å ha permisjon til midt i et semester, og måtte vente til høsten med å kunne ta opp studiet, eller? Noen som har erfaring og dele med meg?
fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Ja, min samboer har overtatt hele permisjonen min. Her var det altså perfekt timing! Jeg gikk på skolen og tok siste eksamen før jul 2 dager før terminen. Så var det juleferie, og når skolen skulle begynne igjen skulle klassen min ut i 6-ukers praksis med en gang. Jeg søkte derfor permisjon fra hele praksis 1. året. Så jeg kom tilbake til skolen når de var ferdige med praksisen, og da startet pappen med permisjonen sin.
letthet Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 At du må ta de tre ukene før fødsel, og de 6 ukene etterpå, vil si at far ikke kan få de. Det er imidlertid ingen som nekter deg å gå på skolen for det. Jeg fikk barn i slutten av april, de dagene jeg orket tok jeg med babyen på skolen i denne tiden. Far fikk deretter permisjonen. Jeg vil råde deg til å ta en dag av gangen, kos deg med babyen hjemme eller på skolen. Klart du skal få lov å ta eksamen på lik linje med de andre, med mindre du må forsake obligatoriske innleveringe/tilstedeværelse, dette kan du eventuelt søke om fritak/utsettelse for. Det høre med til historien at for vårt tilfelle fungerte det kjempebra, jeg er ajour med studiene, babyen er blid og glad, og far trives som "husmor"
Eliise Skrevet 30. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2007 Takk for info dere=) Pappa her har kjempe lyst på neste permisjon, og han er kjempeflink som husmor =P Så dette må bli bra! Får bare håpe at formen holder seg fin, og man slipper unna sykemeldinger e.l.
Minilille Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Hei. For at jeg skulle greie å fullføre studiene gjorde vi det slik her i huset at pappaen tok ferie de 5-6 førse ukene hvor kun jeg har krav på perm. så tar han permisjon etter det slik at vi får sommer sammen.Man regnes som student også i sommerferien, så det gikk fint i forhold til fødselspenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå