Gå til innhold

3 åringen min biter i barnehagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har gjort det siden hun begynte, kun i perioder, men det kan jo ikke aksepteres uansett. Nå har det gått veldig bra de siste månedene, men nå har hun gjort det et par ganger igjen. Forklaringen nå tror jeg ligger i at hun ble storesøster for 7 uker siden, og at hun var veldig forkjølet og ikke i form da et skjedde (det er når hun har vært sliten det har skjedd tidligere også). Jeg blir så veldig fortvilet over dette, for nå vet jeg at andre foreldre "snakker" om oss. Jeg kan forstå deres frustrasjon når ungen kommer hjem med bitemerker, men vil de skal vite at vi gjør så godt vi kan!!!! Hjemme får det konsekvenser hver gang hun biter (jeg har lest alle pedagog bøker som finnes tror jeg), og det skjer nesten ikke lenger heldigvis. Har hatt veldig god dialog med bhg hele veien, gir alltid beskjed om at de må være obs på henne hvis hun ikke er helt i form og har snakket en del med dem om hvordan de takler henne. Ellers er tulla vår blid og omgjengelig, hun har masse venner og henger ikke etter i utviklinga på noen måte.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg ser jo at det går framover med henne, men når andre foreldre reagerer, hva gjør jeg da? Barnehagen har nå koblet inn pedagog for å få tips, og det er jo fint, selv om jeg tror hun nå er i ferd med å vokse det av seg.

Huff, egentlig bare et hjertesukk dette ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, for begge våre gutter hadde en periode der de beit. Jeg tror jeg tør på stå at det er vel så ille å være foreldre til den som biter som til den som har blitt bitt.

Det høres ut som du gjør alt riktig, nå er det bare å ta tida til hjelp.

For gutta mine var det perioden rett før de lærte å gjøre seg forstått. De ble så frustrerte at de satte tenna i det de kom over. Nå er vi heldigvis over det,- jeg håper det gir seg snart for dere også. Bra at dere kan samarbeide med bhg, og prøv å ikke tenk på de andre foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...