Gå til innhold

Engangstruser med på føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor anbefalte å kjøpe engangstruser på apoteket og ta med på føden. Pliktoppfyllende kjøpte jeg noen i dag, men er det egentlig vits i? Sånne elastiske shorts-truser... Kostet 90 kr for 15 stk, og jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke dem en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får jo truser på sykehuset....

Skrevet

Hæ? Anbefalte hun det? Snodig, for du får jo truser på føden da...

Skrevet

Jeg har akkurat fått anbefalt det samme av noen venninner. De sa at man bare fikk 1 truse på sykehuset, og det holder jo ikke så lenge :-)

Skrevet

Da jeg var på jornalskriving fikk jeg beskjed om å ha med nettingtruser, eller andre truser som det ikke var så farlig med og det var plass til store bind i selv. Dette var på Bærum.

Skrevet

mmm...jeg har kjøpt meg vanlige truser for og ha med meg på sykehuset.Men kanskje jeg skal kjøpe de på apoteket,hvis de er og anbefalle.

Skrevet

jenter jeg snakker av erfaring!!!

jeg har født 3 ganger, og alle gangene har jeg bare kunne ta truser selv fra sykehuset, sånn nettingstruser som får plass til svære bleier som man oxo får på sykehuset!

tru meg, dere vil blø, og det mye, ikke mensen mengder...he he....så ikke kjøp truser, dere får de helt gratis!!!! vi har krav på de, husk at vi er skattebetalere da!!!!

Lykke til!

Skrevet

Enig med Shayan her, man får truser på sykehuset! Fikk ikke bare en sist gang jeg i allefall. Da hadde jeg måttet gå i blodig truse hele tiden da. Så trenger nok ikke løpe å kjøpe truser nei...

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ta med nettingtruser selv. Måtte det forrige gangen også.

Skrevet

Sikkert ulik praksis da, på Haukeland i Bergen får man i hvertfall så mange man trenger. Man kan også forsyne seg av så mange sykehusskjorter, bleier og klær til babyen man trenger under oppholdet (men det må en så klart legge til vask igjen da!) og av bind og "bleier" til mor.

Skrevet

Uff, ekkelt, men reelt spørsmål/problemstilling. Jeg bare tenker på om man blør ut en sånn sykehustruse, det må da være litt flaut å legge den rød å jævlig til vask. Men igjen-det er nok vanlig å dagligdags for sykehusene å vaske opp røde klær som en gang var hvite..

Hvilke truser anbefaler dere til etter fødsel og sykehusopphold? Kan det være smart å handle inn DIGRE truser, og ikke minst; hva slags type bind trender man å ha klart til blødningstiden etterpå? Kan da umulig holde med nattbind fra libresse/always?? Apotek eller no sånnt da kanskje??

Fra en førstegangs som pakker sykehusbagen i skrivende stund:)

Skrevet

Jeg har jo noen truser til hjemmebruk jeg da, hvis man får på sykehuset... Men jeg tror jeg ville vente med evt å kjøpe bind til man ser hvor mye man blør og hvor lenge. Det verste gir seg vel kanskje i løpet av de første dagene, så det holder med de vanlige nattbindene?

Skrevet

Tror ikke man tenker på at det er så flaut å blø ut en truse på barselavdelingen. Det som står igjen i hukommelsen min ganske sterkt er lukten av blod i hele avdelingen. Alle går rundt med digre bleier, og noen blør veldig mye i flere dager. Det gjorde i alle fall jeg. Tok tilogmed med meg en nettingtruse og noen digre bleier hjem for å ha om natten de første dagene.

Skrevet

Nettingstrusene kaster man! ;-) Er skjortene, tøybleier ol som må legges til vask. dessuten skal det godt gjøres å blø utenfor bleiene man gjerne bruker de første dagene (med bind oppi i tillegg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...