lamsen&lillevenn;) Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Har vært hos legen idag pga kynnere og mye hodepine siste to ukene.Viser seg at blodtrykket mitt var for høyt og legen mente dette kom av for mye stress på jobben...ble sykemeldt 100% frem til 1 mai...skulle tilbake og sjekke bt to ganger til uka... jobber som frisør og går og står så og si hele dagen...har kjent endel "trykk" nedover i magen og kjenner jo selv at jeg blir stressa... dritt...var jo ikke sånn sv.skapet mitt skulle være men nå kan jeg jo bimme på heltid da flere sykemeldte???
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 hvor langt er du på vei? jeg er 14 uker og ble sykemeldt pga stressbelastende jobb og migrene. jeg selv jobber på kundeservise( telefoner) så der går det i et i 8 timer.. skal du tilbake på jobb 1. mai eller vil du være sykemeldt lenger?
Tpop Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Er også 100% sykmldt. Jeg er i 19+4 og er sykmldt på grunn av diverse plager/grunner. Begynte med bekkenløsning nå som slettes ikke er godt hvis jeg går for mye, så da blir det vel ikke mye jobbing på meg nei framover. Klarer ikke å gjøre så kjempemye heller, pga søvnproblemer får strekk/kramper i leggene, kvalm osv får hjertebank som er plagsomt hvis jeg blir for sliten. Jeg har hvilepuls på over 100 avogtil og da blir jeg litt uttafor. Blodtrykket er også vært litt høyt, men vært akseptabelt de siste par gangene:) Det er godt å kunne være hjemme og gjøre det man orker og slippe å dra seg på jopbb, når man spyr av tanken på det. Kan kose meg nå og nyte å være gravid istede for å være utslitt hele tiden:) Sønnen og mannen min setter også pris på det:)
lamsen&lillevenn;) Skrevet 19. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2007 godt å høre det er flere i samme situasjon:)har liksom ikke lyst til å syte heller...tenkte å jobbe igjen etter 1mai men kanskje litt mindre...50% tror jeg ville være passe...godt å komme litt ut blandt folk men samtidig blir jeg ikke så stressa..har kanskje litt overskudd til å gjøre annet enn å jobbe...kjedelig å tilbringe heeele kvelden på sofaen oxo... men men, får se hvordan det går seg til, skal jo nyte dette litt oxo
lamsen&lillevenn;) Skrevet 19. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2007 jeg hadde 142 over 70...har ingen anelse om hva som er hva, men forrige gang hadde jeg 112 over 60...så jeg ser jo at det er høyere...men hva andre har veit jeg ikke...
maybebaby :) Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 må ikke stresse sånn Tamara....blodtrykket ditt er jo helt finfint d??? går nok helt sikkert bare bra skal du se.....høyt bl.t er MYE høyere enn ditt....så slappaav..
Gjest Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Men bt hennes er jo litt forhøya i forhold til hva hun har hatt.. Det de ser på Syns heller ikke bt var noe høyt, har det til vanlig..
TPM m/baby i magen Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Det er jo litt feil å si da maybebaby. Når bt sist gang hos denne jenta var 112 i overtrykk er det jo en betydelig økning å nå ha over 140. Hos en annen ville kansje 140 være normaltrykket ,men dette er svaært individuelt. Selv har jeg nå et trykk på 90/ 60 og hvis mitt trykk skulle stige til over 140 ville jeg hatt skyhøyt trykk til meg å være. Måtte bare bemerke dette. Er sykepleier selv og vet at en må se individuelt på dette
TPM m/baby i magen Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Vil ikke skremme deg altså tamara. Det er ingen fare på ferde for deg:) . men lurt på ta forhåndsregler og være sykemeldt
frustrertmamma Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 hei, ville bare si at overtrykket ikke er farlig, det er undertrykket man skal passe seg for. er det over 100 så er det best å ta forhåndsregler. Uansett hvem man er...(overtrykket er det du sier først, fks: 120 på 90)
LRMG Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Ojsann, jeg hadde 150/100 sist jeg var hos legen. Har hatt sinnsykt med stress på jobben de siste månedene. Fikk beskjed om å ta det med ro i helgen, og på mandag hadde jeg litt lavere trykk, nærmere 90 i undertrykk, husker ikke hva det var over streken, men ble ikke sykemeldt. Urinprøven var fin. Har lånt et blodtrykksapparat av faren min, men synes det gir veldig forskjellige resultater hver gang jeg måler. Men ble litt bekymret over at andre her blir sykemeldt med mye lavere blodtrykk enn meg. Noen som vet mer om dette - fikk ikke tid til å snakke noe med legen nå sist...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #15 Skrevet 20. april 2007 Hvis man er rimelig ung altså i 20 - 30 åra er 140 i overtrykk høyt når en er gravid, og alt over 90 i undertrykk er høyt. Jeg går selv til jevnlig kontroll på grunn av Bt, det varierer mellom 130- 140 i overtrykk og 90 - 95 i undertrykk, jeg fikk beskjed om at hvis Bt kommer opp i ca 145/ 95-100, ville de vurdere å strate behandling (Trandate). Så det er helt riktig av deg å ta det med ro og prøve å slappe av litt. Hvis jobben er stressende kan det være lurt å sykmelde seg om ikke annet 50 %. Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå