♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Er det noen spesielle vitaminer en bør/skal ta når en er gravid? Jeg kjøpte meg slike vanlige multivitaminer på butikken som jeg tar........er disse greie? Noen som vet?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Ja, de er greie=) Omega 3 må tas utenom eller tran uten ade vitamin...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 Takk for raskt svar=) Har ikke tatt omega 3 enda jeg da...........men burde vel kanskje ta det også? Spiser jo en del fisk da,men ikke sikkert det holder kanskje.........
m den lille Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Er alltid lurt å ta tran / omega 3. Det spørs hva fisk du spiser - det er jo for det meste fet fisk som inneholder "nok" omega 3. Om du har et sunt og balansert kosthold skal man jo ikke trenge å ta vitaminer. Jeg syns det er greit, i tilfelle jeg slurver litt noen dager (har liksom "mitt på mitt tørre" da. Jeg tar multivitaminer, tran og fluradix jern (naturprodukt som ikke inneholder like mye jern som tabletter).
Gjest Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 man må ta folat (400mg). Fås på apoteket. Kan også kjøpe vitaminer for gravide som heter GRAVID - inneholder multivit og folat
☆Lille my* Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Skal man ikke kun ta folsyra de 3 første månedene?? har slutta med de nå jeg (biofolin)
tjoa Skrevet 20. april 2007 #7 Skrevet 20. april 2007 Husk at de ikke-vannløslige vitaminene bør du ikke ta dobbelt opp av! F.eks vitamin D får du ofte gjennom trankapsler, pass på at du ikke får det gjennom flere kilder. Vitamin C er vannløslig, og ikke noe problem!
Solskinnsjenta Skrevet 20. april 2007 #8 Skrevet 20. april 2007 Folat er bare viktig de 3 første månedene. Ikke nødvendig å ta ekstra tilskudd med dette etter uke 12. Ta gjerne ut boksen, men du trenger ikke kjøpe ny. Det holder med vanlige vitamintabletter =) Jeg tar multivitamin og omega3-kapsler, og tenker at det er veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå