Gå til innhold

noen spm ang. strekkmerker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på når dere som har fått det, fikk strekkmerker? Var det sent i svangerskapet eller så fort magen begynte å vokse? Har hørt at det er hormonelt av noen og at det ikke er det av andre..... Er det en bestemt tid man får det eller er det individuelt? Som dere kanskje skjønner så er jeg ganske grønn når det gjelder dette :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt ann på, noen får ikke strekkmerker i det hele tatt, mens andre får mye.

Jeg begynte å få strekkmerker i uke 29-30. (og jeg har brukt all slags oljer og kremer siden dag 1. nesten, så tror igrunn ikke så mye på at det hjelper å smøre seg)

:)

Skrevet

Noen som får fra uke 36-37-38, å til og med noen som får under fødselen.. :S Føler meg ikke "trygg" førr babyen er ute..

Skrevet

Jeg hadde ingen før siste måneden, og da sprakk jeg så det holdt også, masse strekkmerker.. Smurte meg hver kveld og morgen, men det hadde ingen effekt, enten har man elastisk hud eller ikke..

Skrevet

Grunnen til at man får merker er at underhuden ikke rekker å strekke seg/produsere nye hudceller fort nok, og hvorvidt dette skjer eller ikke er helt individuelt. Har ingen ting med hormoner å gjøre, etter som jeg har forstått. Det er som de andre sier her; å smøre seg er bra, men det hjelper ikke mot strekkmerker.

Det er vel avhengig av hudtype, sikkert.

Skrevet

Jo seinere du får strekkmerkene jo større er sjangsen for at de forsvinner, men helt sikker på at de forsvinner kan man aldri være.

Jeg fikk mine ganske seint sist gang og de forsvant. Denne gangen kom de enda seinere. Er 36+5 og oppdaget de første i dag, så jeg håper på det beste denne gangen også...:-)

Skrevet

Jeg er 37 uker i morra.. fikk mit første bittebittebitte lite hvitt for en uke siden ca.. men bare rundt piercing hullet.. rart.. men det er bittebitte lite.. håper det forsvinner.. hehe..bare smør deg godt med olje:) pleier å hjelpe.. sa jm også:)

Men IKKE klø om du får.. da blir de verre har jeg hørt..

Skrevet

Venninna mi fikk ikke strekkmerke før etter babyen hadde kommet ut.. hehe.. det kan også være arvelig sier de.. om mamman din ikke har hadde har du stor sjangs for ikke å få.. osv.. mamma hadde ingen så håper jeg slipper mer en det bittelille..hehehe

Skrevet

Strekkmerker er, til en viss grad, arvelig. Mengden av steroid-lignende hormoner i blodet bidrar til strekkmerker. I storbritannia mener man at vitamin-E holdige kremer skal, til en viss grad, forebygge strekkmerker....Gjett hva jeg bruker ?

så får vi se hvordan jeg ender opp...

Skrevet

hadde noen få fra før men nå kommer de som bare det.Hjelper ikke hvor mye jeg smører meg.

Skrevet

Vet ikke om det har kommet noen flere denne gangen, men sist kom de i uke 35 ca. Jeg la ikke på meg noe særlig, men magen ble jo diger fordet. :o) Jeg smørte meg masse hele svangerskapet, men det hjalp jo lite da...

Skrevet

Jeg er i uke 32 og har maange strekkmerker, hatt det en god stund nå!

Skrevet

Jeg saa det foerste tegnet til strekkmerke da jeg var 33 uker paa veg. det var da et lite lyst ett paa ca en cm. naa er magen full av merker hele omraadet under navlen og litt over. har 10 uker igjen... :( kjedelig!!!

Skrevet

Trodde ikke jeg hadde fått noen jeg...helt til jeg sto fremfor speilet og løftet opp magen, sånn at jeg fikk sett "under" den liksom (¨,) Og der var de....fem strekkmerker! Ikke så mye å klage over akkurat...men var ikke klar over deres eksistens (¨,) Hmf!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...