Mariana_K Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Har litt lyst til å reise en tur med båten til København etter å ha fått engangsstønaden for å handle litt til lillegull... noen som har vært der og vet om det lønner seg? Tenkte mest for turens skyld... for å få litt tid sammen, bare jeg og sambo`n...Noen som vet om noen bra butikker der?
Kummin&Lillesel Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg aner ikke hva babyting koster i norge.. Men jeg bor nå en gang her i Danmark - og det er butikker man kan kose seg i. Har ikke vært inne i sentrum siden jeg ble gravid - så har ikke sett noen babybutikker (før jeg ble gravid skjenket jeg ikke slike ting en tanke..) der - men feks www.babysam.dk har mye. Jeg bor rett ved siden av en. Det er både fint og litt travelt :-P Kjenner trangen til å gå opp dit både i tide og utide.
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Må huske at det er dyrt å handle i DK ifh Norge. Tenkte tanken vi også. Men drar heller til Sverige. Der er den norske krona sterkere enn den svenske Er ikke forskjellen på 1,3 nå ifh DK?
kaur *har født!* Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Tror at man kan gjøre noen kupp i Tyskland vedr barnevogner og slik...
Kummin&Lillesel Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Banken min sier at om man betaler 100DKK så har man betalt ca 109 norske kroner. Så om man kjøper en bugaboo cameleon til 6500 danske kroner, så har man i norske penger betalt 7080kr. Og så har man jo det faktum at danskere er "fattigere" enn nordmenn - så det er litt lavere prisnivå her enn i Norge. Det er ikke alt det lønner seg å kjøpe i DK.. Men noe. Og så har man jo hele den her "dette merket finnes ikke i Norge!" osv
Mamman til Georg :) Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Hvis du skal kjøpe klær, må du gå innom Zara De har så super mye fint
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Nå er det 130 norske mot 100 danske. Var innom en dansk nettside, det gjekk ann å bestille fra. De har omtrent samme prisnivå som her i Norge. Kikket en del på voksiposen, og Fisher Price leker jeg da. Regner med at det var billigere å bestille fra DK, enn å kjøpe her i Norge. Men valuta`en (eller hva det heter?) er ganske sterkt nå.
Gjest Ut på tur Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Jeg var i KBH i påska. Var sammen med min mann som ikke akkurat elsker butikker så det blei bare snik kikking og lite shopping. Aner ikke hva de har på utstyr og hvordan prisene er, men om du er ute etter babytøy som er litt annerledes i forhold til norge så det ut som det var masse å velge i. Mange små rare butikker som selger mye morsomt Og så er jo KBH ellers også bare HERLIg da Vi kom hjem med en lampe til å ha i taket på barneromet... en fisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå