Gå til innhold

PowerPlate og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldt meg på prøvetime på PowerPlate, men så fikk jeg høre at man ikke skulle trene dette mens man ammet. Instruktøren var litt usikker når jeg spurte henne, men så forhørte hun seg med sjefen sin, som mente det ikke gjorde noe. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

har ingen erfaring med det selv, men jeg kan ikke skjønne at det skulle være farlig? Er det ikke bare en plate som vibrerer da? Jeg er selv fysio, og bruker elektroder på noen pas (altså strøm), men har aldri hørt at det skal være farlig for ammende... Beklager det noe svevende svaret :-)

Går det strøm gjennom kroppen på disse platene da? Magnetfelt av noe slag?

Skrevet

Takk, for at du gadd å se på dette :)

Nei, det var ikke i mine tanker heller, når jeg bestilte timen- at det skulle ha noe å si. Men så var det noen venninner av meg som sa de ikke hadde fått trene dette, pga amming. Derfor ringte jeg og spurte.

Tror ikke det går strøm gjennom kroppen. Ikke hørt noe om magnetfelt heller. Det er vibrering, som gjør at musklene trekker seg sammen 30-50 ganger pr minutt.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at vibrering skulle være farlig for ammende. Det tryggeste er vel å høre med dem som driver stedet du skal på. Der bør de jo kunne gi deg et ordentlig svar, ellers hadde jeg gått et annet sted. Det koster flesk, så vidt jeg vet, så de bør ha kompetanse!

Lykke til med treningen da!

Skrevet

30-50 ganger pr sekund skulle det stå! ;)

Ja- får stole på at de vet det!

Takk for svar!

Skrevet

Jeg tror du merker fort om det er noe problem! Forsøk en prøvetime først, og se hvordan gullet reagerer.

Skrevet

Ja- skal gjøre det!

Vet du forresten hva grunnen skulle være til at det kunne gitt problemer?

Skrevet

Helt ukjent. Har forsøkt en sånn på en messe, skikkelig "rist deg ihjel", hehe.

Melkesyre kan sette smak på melken. Og du skal ikke ligge på bysten. Kanskje du kommer til å lekke som en gal pga at alt rister løs? Skal spørre blant mine, men det er helt ukjent for meg!

Skrevet

Kanskje jeg skulle proppa i meg litt jordbær etter trening, så får hun en real jorbær-milkshake til kvelds :))

Hehe... Neida... Takker for svar!

• 2 uker senere...
Skrevet

Muligens har jeg funnet noe!

Man kan pådra seg Raynaulds fenomen av å jobbe med vibrerende maskiner i arbeidslivet. Det kan kanskje da altså føre til vasospasmer i brystet. (Fargeforandringer og smerter). Så gå sakte frem og se hvordan det er, og har man allerede vasospasmer så kanskje ikke så lurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...