Gå til innhold

Da er jeg tilbake fra akupunktøren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk totalt 8 nåler i meg. I føttene, leggene og i hånda. Så nå er det bare å sette seg ned å vente på at noe skal skje. Fikk beskjed om å hjem å ta det med ro da, så sitter nå her med pc`n min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krysser fingrene for at det skal fungere!Lykke til.

Skrevet

Takk, håper endelig det skjer noe snart, for nå er jeg skikkelig sliten :(

Skrevet

Spennende!!!

Skal også modnes og igangsettes av akupuktøren min. Spennende og se om det virker. Jeg skal ikke begynne med modning før om to uker da. Kanke føde riktig ennå jeg....

Skrevet

I hvilken uke starter dere med akupunktur?

Skrevet

Så morro da.. blir sennende. lykke til =)

Skrevet

Jeg starter modning i uke 35. Og igangsetting i uke 39-40.

Skrevet

Ok... har masse spm her ( er så nyskjerrig på slik..):

Hvorfor starte med dette?

Funger dette på de fleste?

Er dette noe du må betale av egen lomme?

Kanskje dumme spm, men jeg lurer..

Skrevet

Er i gangsetting jeg holder på med nå da. Er i uke 38+2 (men har menstermin om 7 dager) Jeg er moden og har 3 cm åpning, så ingenting i veien for å prøve å sette igang da

Skrevet

Ingenting i veien for det nei:) Masse lykke til. *tvi, tvi*

Skrevet

Personlig gjør jeg dette fordi jeg TROR at det kan gi meg en lettere fødsel. Hadde det litt tøft sist, og dette skal liksom hjelpe kroppen igang.

Det vet jeg faktisk ikke.

Jeg betaler 200,. pr gang nå. Setter nåler pga bekkenløsning. Vet ikke om jeg må betaler mer når jeg skal modnes.

Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.

P.S. Om du finner ut at du vil prøve dette, må du forsikre deg om at akupunktøren har spesialisert seg på gravide. Mange som driver med akupunktur, men ikke alle som vet mye om gravide, og da kan det visst fort bli litt feil har jeg hørt...

Skrevet

Må nok betale ut av egen lomme ja. Hvis du ikke er så heldig å gå til en jordmor som driver med det da.

Jeg prøver det for å få i gang fødselen, har prøv akupuntur tidligere mot andre ting også, så tror det funker.

Skrevet

Tror jeg også skal prøve dette. Er i uke 35 nå, så da må jeg vel bare finne noen som kan dette med gravide! Noen tips om flinke akupunktører i Oslo?

Skrevet

Er i uke 37 nå og er sykemeld på grun av ryggsmarter og bekkenløsning. Har ønsket meg akupunktur som smertebehaldling til fødselen, siden det er mange jormødre som har spesial utdannelse til dette på Lillehammer sykehus. Kunne jo ha prøvd det mot smertene nå før fødselen, så jeg vet om jeg er mottagelig for slik.

Har alldri prøv noe slik før, har ikke en gang fått bedøvelse hos tannlegen gjennom livet mitt, så jeg er så usikket på hva som fungerer på meg for å si det slik.

Skrevet

Jeg kan anbefale Mille på Familie Klinikken i Oslo (Majorstua, tlf. 22 60 60 63). Hun er jordmor og akupunktør og var den første her i landet som begynte med modningsakupunktur. Jordmoren min på helsestasjonen sier også at hun er veldig dyktig, men om det virker kan jeg ikke si ennå, da ;).

Har vært til 2 behandlinger, en i uke 37 og en i uke 38. Skal intensivere litt etter hvert. De anbefaler at man begynner fra uke 35. Koster 650 kr. første gang og så 350 kr hver gang etter det. Tror det er ganske normal pris (i Oslo i hvert fall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...