Gjest Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Hei, jeg lurte på hva dere mener om detta, min datter er nå 11mnd og 2uker, hu begynte og åle først da hu var 10.5mnd, men krabbing har vi ikke sett noe til. må legge til det at hu hatet og ligge på magen omtrent frem til hu var 9mnd gammel. men hu satt stødt som et fjell da hu var 6mnd gammel. Hu reiser seg ikke opp, reiste seg opp en gang i senga her en dag. men så har jeg tenkt det også at det er jo ikke lett og reise seg når man ligger på magen liksom, er jo lettere for de som krabber og kunne reise seg opp for de setter seg bare på knærne, mens dattera mi må først dra seg opp slik at hu kommer på knærne og så videre opp. Hu legger seg ned på magen fra sittende stilling i senga vår, men ikke ofte på gulvet akkurat som om hu ikke tør det. Hu er utrolig flink til og gå med støtte så hu er stiv og sånn i bena sine så det går greit. Og så er hu veldig flink med finmotorikken sin og kan sitte lenge og pusle med sånne små ting, puttekasser er yndlingsleken hennes så hu er veldig interessert i sånne ting. Hu forstår veldig mye og snakker masse ord. Er hu sen i utviklinga? Hva mener dere om dette? I barnehagen synes de ikke vi skulle bekymre oss siden alle barn er forskjellig og siden hu er så flink til og gå med støtte, men jeg er nå litt bekymret alikevel jeg da.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Jeg tror HS ville sagt noe hvis det er grunn til bekymring. Det er jo ikke alle babyer som krabber i det hele tatt. Jeg synes hun høres frisk og fin ut jeg : )
Cilla m Neo;) Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 husk at noen hopper over krabbinga og hopper rett på gåing i steden, ikke bekymre deg du, dette høres ikke uvanlig ut...mange som ikke kan krabbe når de er 11mndr......kanskje hun er litt av den typen som bare ikke gidder å prøve for alt det andre er så mye enklere, jeg jobber i bhg og ville ikke bekymret meg riktig ennå....lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Ikke for å være frekk men siden du spør så vil jeg si at etter min mening så er hun veldig sen for alderen ja....sikkert litt frustrerende for deg/dere, men hvis ikke HS har sagt noe så er det vel ingen grunn til å bekymre seg vil jeg tro !
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Jeg er første anonym som svarte. Ikke hør på anonym nr.2. Det er enormt stor forskjell på barn i den alderen og dermed mye som er normalt!
Gjest Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Den ene som jobber i barnehagen som hu går i sa at hu hadde 2 unger, den ene reiste seg og gikk rundt bordet da han var 7mnd, mens hu andre reiste seg ikke før hu var 14mnd og da gikk hu med engang, er ikke alle som reiser seg opp og prøver før de vet de klarer og gå selv.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Du skrev at hun var flink med finmotorikk og prating osv.. da er det helt vanlig at noe annet av utviklingen står litt på vent om du skjønner..
Gjest Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Ja det har jeg også tenkt litt på, hu er veldig flink med finmotorikk og har alltid likt det, så da får vi bare ta tiden med hjelp ting kommer nok etterhvert
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Vil ikke si hun er sen nei,kanskje noe bedagelig baby kanskje?? hehe..gutten min har vært veldig bedagelig inntil for 1 uke siden (han er 14 dager yngre enn di jente) da eksploderte utviklingen her. Han begynte å åle når han var 9mnd og først nå som han er 11mnd kan han sitte på gulvet (har sittet i stol og senga si da) Og plutselig fant han ut at han kom seg opp på knærna og nå i dag reiste han seg ustødig opp på beina her. Han har ikke vært spesielt rask på noen områder,var nesten 11mnd før han ville holde flaska si selv.. Men han er en blid og fornøyd gutt snakker mye og er flink med finmotorikken. Så bare ta tiden til hjep du også,plutselig springer de rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå