Gå til innhold

Trenger noen svar :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært hos min jordmor 1gang.. jeg er da ca 15-19 uker på vei. usikkert har ikke hatt ultralyd enda..

men uansett: hu fant ikke hjertelyden :-O hva liksom?? hu sa det ikke var noe å engste seg over. får det kunne ta litt lengre tid enda å høre det sia jeg er litt kraftig. å samtidig sa hu at det kunne hende jeg ikke hørte hjertelyden før etter ultralyd?!? er dette riktig.. føles ekkelt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja stemmer det.. ikke alle som finner hjertelyden før etter ultralyden.

Slapp av,det går bra:)

Skrevet

åhh tusen takk.. hjelper med fler erfaringer..

Jeg er jo så redd noe er galt da vettu. selv om je veit de er leger å sånn :-O

Mvh

HH

Skrevet

ikke noe å være bekymret for, kjære deg. det er helt normalt. med tanke på at den håpefulle er foreløpig ganske liten, så kan h'n fort gjemme seg godt bort i livmora di og da fanger ikke dopplerapparatet opp hjertelyden. det kan være at apparatet i seg selv er dårlig. mange faktorer og aboslutt helt normalt. men jeg forstår du er engstelig;-)

Skrevet

egentlig skal ikke JM lete etter hjertelyden før i uke 24... så du kan slappe heeeelt av... hun fant den ikke med meg i uke 20 heller, og jeg slank (til vanlig iallefall )

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 17. Da hørte vi hjertleyd. Jeg hadde vært hos legen uken før og spurt om å få høre hjertelyden. Hun sa at hun aldri prøvde å finne hjertelyden før etter uke 20-21(!!) hos sine pasienter. Dette pga at før den tid så var det ikke sikkert man kunne høre den, avhengig av hvor langt man faktisk har kommet (noen blir faktisk satt tilbake over 2uker ved UL, og alt er bra. I uke 17 er man da eg i uke 15 osv..), hvordan barnet ligger, morkaken kan også ligge foran og "dempe"lyden og overvekt hos mor... Jordmor sa at de prøvde å finne hjertelyd allerede fra uke 12-14, men at det da ikke alltid gikk og at mange da faktisk blir bekymret...... Hun hadde altså full forståelse for de som evt "nekter" kvinner å høre hjertelyden tidlig (iallefall før evt ordinær UL) i svangerskapet, men om man vet at man greier å berolige en evt bekymret mor hvis hjertelyden ikke skulle kunne finnes så var det bare å prøve veldig tidlig (ikke særlig før uke 12 da..)

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye. Med nummer en slet vi veldig med å finne hjertelyden flere ganger, men når man først har funnet den en gang, så prøver de virkelig lenge/til de finner den hver kontroll etter det. Lykke til.

Skrevet

Tusen takk :) er så glad dere er her.. satt her å tutta å grein.. fordi jeg har kjent mindre liv å noen dager ikke kjent, så kjent.. blir jo helt frustrert jeg da hehe.. uff.. å spess når hu ikke fant hjertelyden :-O

Skrevet

jeg var ute for akkurat det samme til legen i dag! han sa d ikke var noe å bekymre seg for,siden det med mine 15+1 kunne være litt tidlig:o)men bekymra blir en jo lell da..

Skrevet

Jeg var til JM i dag og hun kunne ikke få fram hjertelyden. Jeg er 24 uker. Det eneste som skjedde var at babyen sparket i dopleren hver gang JM satte den på magen, så at det er liv er det ingen tvil om:)

JM sa at det ofte kan være vanskelig å finne hjertelyden hvis babyen ligger bak min puls, helt bak mot min rygg med ryggen framover. Det kan jo være det som var tilfelle hos deg?

Tror ikke du trenger å bekymre deg for mye, men hvis du er veldig usikker ville jeg ha spurt JM om du kunne ha kommet tilbake f eks i morgen for å prøve på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...