Gå til innhold

Hvis man blir gravid før permisjonen er over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og man blir sykemeldt resten av svangerskapet.Får man samme fødselspenge beløp som sist gang da,eller går de ut fra det man har fast,og ikke det man jobbet ekstra før forrige svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du får utifra det du fikk i fødselspenger ja. Ikke fått barnehage plass eller?;)

Skrevet

Hvis du blir gravid før du begynner å jobbe igjen og har hatt 80% lønn i ett år og velger det igjen , så får du 80% av 80% du har hatt det året.. Ble litt innvikla.. men skjønte dù? =)

Skrevet

Nei du får vel ikke av 80% vel?????

er du sikker på det

Jeg har egentlig fått bekreftet at man får fødselspenger av samme grunnlag som før. Grunnlaget er den lønnen de tar utgangspunktet i og dekningsprosenten utgjør om man får 80 eller100 % utbetaling.

Det vil si at i perioden du er sm får du 100% av grunnlaget og når permisjonen begynner får du 80%

Skrevet

Er dere sikre på dette? Trodde det var noe med at man må ha jobbet minst 6 av 10 siste mnd for å ha rett på fødselspenger? Har jeg misforstått noe?

Skrevet

Fødselspenger teller som lønn, så derfor holder det å å være i perm disse 6 månedene.

Skrevet

Hei:)

Har faktisk akurat ringt trygdekontoret og spurt om dette..( vi ønsker å få et barn til nå til sommeren, lille pia er bare 3 mnd) og får å¨kunne gjøre det måtte vi være sikker på at vi får penger.. han sa: å være i prmisjon er det samme som å jobbe...dvs.du jobber de opp til nye fødselspenger når du er i permisjon...blir du sykemeldt får du 100% lønn,akurat det samme som du tjente da du jobba...og når du da går ut i ny permisjon får du 80% lønn som vanlig ...skjønner?? så du vil få det samme som sist... så her er det bare å yngle;)

Skrevet

Men kan man går rett fra perm til sm da? Er ikke HI, men lurer på dette jeg også, var sm mye sist..

Skrevet

Åja. Da hadde jeg misforstått....

...noe å tenke på kanskje...??? Kom jo litt sent "i gang" med familieforøkelsen. Og har jo tenkt å få flere...

Skrevet

Jeg hørte man bare fikk 60% av de 80% man har fått...Altså nesten bare halv lønn. Men ikke vet jeg!

Skrevet

jeg ble gravid da jeg enda var i permisjon, og ble sykemeldt med en gang permisjonen var over. gikk med 80% permisjon, gikk over til vanlig 100 % lønn siden jeg ble sykemeldt, å i neste permisjon skal jeg ta ta 100% dekninga i permisjon siden vi ikke har råd denne gangen til at jeg skal miste 20 % av lønna mi i permisjons mndene.

Altså, jeg får nå som sykemeldt akkurat det samme som jeg fikk før permisjonen, å siden jeg skal ha 100 % ved neste permisjon får jeg akkurat det samme da som jeg har nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...