Gå til innhold

Vondt i symfysen (skambenet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått veldig vondt i symfysen (startet i går). Klarer nesten ikke å gå, ser ut som ei gammal kjerring der jeg vagger bortover golvet. Det er ganske vondt også. Ser at dette er en av tegnene på en fødsel som nærmer seg. Har ikke hatt noe form for bekkenproblmer før i svangerskapet. Noen andregangsfødende som har kjent det samme like før fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme type smerte, merkelige greier! Hadde ikke noe sånt med nr 1. Har 3 dager igjen til termin, kan jo håpe det er et tegn på at fødselen begynner snart!

Skrevet

Ja, håper virkelig det er fødsel snart. Dette er jo håløst, klarer nesten ikke å gå. Nå kan jeg forestille meg hvordan det er med bekkenløysing.... under hele svangerskapet..

Men, Sanna5*Fødeklar!*, var nr 1 gutt eller jente, stor elller liten? Og gikk du mye over tiden? Jeg venter gutt.

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning og da hadde jeg forferdelig vondt i skambenet.. Så det kan godt være bkl..

Skrevet

Nr 1 var gutt, nesten akkurat 4 kg og ble igangsatt 5 dager over termin. Så den modningen gikk jeg kanskje glipp av? Har hatt bl denne gang, men disse smertene er annerledes. Kom nesten ikke opp av senga i dag, og så rart sted å ha vondt liksom?

Skrevet

Jeg har hatt vondt i skambeinet et par mnd og jordmor fortalte at dette var et sikkert tegn på bekkenløsning. Meget ubehagelig :o( Kan jo være at det blir værre nærmere termin en kommer :o(

Skrevet

har akkurat de samm smertene,men jeg har gått slik en goood stund nå,flere uker faktisk,så jeg får bare anta at det er bekkenløsning,selvom det høres helt snålt ut og ha det på et slikt sted som der. Er 35 uker på vei

Skrevet

Ifølge min fysioterapeut er smertene i symfysen klassisk BL. og det eneste som hjelper, er å holde seg unna de bevegelsene som fremprovoserer smertene (lett å si når enhver bevegelse til tider gjør vondt). Gå veldig sakte, og med korte korte skritt. For meg hjelper det også å gå med samlede bein.

Dersom det er noen trøst, så har bl-smertene mine blitt veldig redusert de siste to ukene, etter at jeg har redusert aktivitetsnivået veldig, og dessuten okkupert madrassen til sambo (han har fast madrass, og jeg har blitt for tjukk for min medium). Er 36 uker nå.

Skrevet

Hmm, jeg har fått noe så inn i h... vondt i symfysen de siste to dagene også!!! er 39+1 idag og har hatt BL siden uke 18, men aldri smerter der. Fysioterapauten sier også at dersom man blir plaget med symfysen ved BL, så blir det ofte bedre når hodet fester seg=) Har ikke helt trua på at dette er pga BL, altså? Klarer jo nesten ikke å gå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...