babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg var hos jordmor idag, og da lå mitt sf mål på 28..synes alle ligger over..blir litt bekymret for at babyen min ikke vokser som hun skal.. for en mnd siden lå jeg akurrat på den røde streken, men nå lå jeg under..hmmm noen andre med samme problem eller som har barn fra før som lå litt under når de lå i magen?
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Hallo.. jeg har hatt et barn som lå under den røde streken og et barn som lå over... ikke no farlig det.. jm hadde nok sendt deg videre om ho hadde trodd det var noe galt.... Lykke til
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 Ja, godt og vite...hjelper og høre det fra andre som har vært i samme situasjon, som har friske og fine unger =) takk for svar..
Mia_I Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Jeg ligger også under - nå i uke 35 er SF-målet 35 cm. har vært på UL og målt baby, som de mente var nromalt stor, rundt 3,5 kilo. Så da gjør det ikke noe, ifølge jordmødrene. Men det blir ikke noen gigababy :-)
Trollpia Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Hei babyboom! Mitt symfysemål var flatet ut da jeg kom på kontroll uke 30. Ble sendt til ultralyd dagen etter. Sf var da normalt igjen (fulgte kurven sin). Forklaringen kunne være at barnet hadde lagt seg med hodet godt ned i bekkenet (var ikke festet). Sf-målet kunne da flate ut. Ultralydmålingene viste imidlertid at babyen vår er liten (akkurat på det grønne feltet) selv om sfmålet nå var bra. Kan indikere på lite næring eller at babyen rett og slett er liten. Får nå ukentlig oppfølging med ultralyd og ctg, og føler meg faktisk avslappet og trygg. Lykke til!
LoveInMyTummy Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Jeg har også målt i dag, og hadde nesten 28cm og er 30+6. Jeg lå litt over streken tidligere, men nå er det under...
Gjest Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Hadde 26 cm i uke 31. Under rød ja, men akkurat på grensen for det skraverte feltet. Det er da ikke noe å uroe seg for. Alle målene dere skriver her er jo innenfor feltet og ergo er det ingen grunn til bekymring. Derimot hvis samme person har målt hver gang og man plutselig faller helt , og da mener jeg ikke bare litt, men skikkelig ut av sin egen kurve- da kan man bli urolig. Men det ville jo helt klart lege/jordmor reagert på og fulgt opp.
yret Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Mitt mål flatet også ut: 24 cm i uke 29, et stykke under den røde streken. Ultralyd dagen etter viste imidlertid at jenta i magen er _større_ enn gjennomsnittet, så jeg er sikker på at barnets plassering i bekkenet mm. kan ha en del å si.
knøttet 2007 Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Hei hei! Mitt lå på 26 cm i uke 32. Jeg er liten selv så skal vel ikke få så stort knøtt heller. Ingen bekymring hos JM og lege så lenge den følger sin egen kurve oppover. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå