venterliteknøtt Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg fikk beskjed fra nav om at jeg trenger skattekort for enslige forsørgere i forhold til overgangsstønaden. Da må jeg ha nytt skattekort. jeg regner med at jeg får full overgangstønad(9358kr), men har ikke søkt enda, da jeg har termin i juli. det jeg lurer på er hvor mange måneder skal jeg beregne at jeg får overgangsstønad? kan føde omtrent mellom 1,juli og 1.august. hvor lenge etter barnet er født begynner man å få overgangsstønad? har tenkt å søke i forkant, hvis dette er mulig?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Tingen er vel da at du skal gå fra skatteklasse 1, og over til 2, som er for enslige forsørgere, og hvis OS kommer til å bli din eneste inntekt er muligheten stor for at du ender opp med frikort.. Os kan du få fra mnd -før- barnet er født..
venterliteknøtt Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 kan jeg da skrive i søknad om nytt skattekort når jeg har termin, at jeg er enslig forsørger og beregnet inntekt for 2007? bør jeg spesifiere hvilken inntekt jeg har da? krever de da eventuelt terminbekreftelse i tillegg?
Gjest Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 hei. du får skatteklasse to for hele året barnet er født i.. du bør ringe skattekontoret og oppgi hva du har i lønn nå.. og hva du kommer til å få. du får os fra mnd før du har termin. be om å få skattekort i klasse 2
Gjest Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 glemte å si... de vil nok ha terminbekreftelse på nav når du søker om os, men ikke skattekontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå