Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 hvor mange faddere er det vanlig og ha? og hvor mye koster en dåp ca? må leie lokale + mat, drikke, kaker til ca. 20 personer.
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Dere må ha minst to faddere, og kan ha max seks stk. Hvor mye en dåp koster.. tja, si det.. Vi lagde mesteparten av maten selv, og hadde det hjemme hos svigermor. Så kan ikke svare på det, jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 vi bestilte loldtbord til 20 stk.. kom på 4000 så kom brød,bord dekorasjon,litt extra matlaging,bestilt dåpskake ++ i tillegg. hele dåpen kom vel på rundt 6000 kanskje... har ikke helt oversikt!
*Isabell* Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Vi skal ha dåp neste helg med 28 personer. Leige av lokale og koldtbord (som vi lager selv) vil til sammen komme på rundt 3000 kan eg tenke meg. Da er alt inkludert.Da har eg litt familie og venner som skal lage kaker og vdiv salater:)
jentebaby i hus Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Vi skal ha dåp på søndag. Lokale: 2000 kr Mat:4640 kr Drikke, pynt, kake mm ca 3000 kr Heldigvis lenge til konfirmasjon
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Leie av lokale = 4000 Mat til ca 40 = 7000 Pynt + div = 2000 Tilsammen bruker vi vel ca 13000
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 hjelpes! tror ikke vi har råd til dåp da blir det isåfall selskap med kun faddere:S hadde ikke trodd det var så dyrt!
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Vi brukte iallfall langt fra 13000,- Dere trenger ikke gjøre det så avansert. Lag til maten selv, lag rundstykker og noe godt pålegg. Kjøp f.eks. karbonader, litt kjøttpålegg, lag eggerøre. Dere kan jo ha det hjemme eller hos en av foreldrene deres kanskje? Da sparer dere utgift til lokale. Pynt velger dere selv også hvordan dere vil gjøre. Jeg kjøpte tre kubbelys på kremmerhuset, ble ikke dyrt. Servietter kan dere kjøpe på rimi om så, trenger ikke være spesielle dåpsservietter. Plukk noen fine vårblomster ute og pynt med på bordene. Mye man kan gjøre, for å gjøre det billigere. Og ikke minst, inviter kun nærmeste familie og faddere. Ikke inviter alt av deres egne tanter og onkler og fettere og kusiner og tanta til fetteren til onkelen din
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 ja, takk for tips rødhette! noe må vi nok finne på ja.. for vi har ikke råd til å betale 13000 for dåp... men vil at han skal døpes, så blir nok et lite selskap med kun de nærmeste
rødhette* Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 For de som har råd til å betale 13000,- for dåp - værsågod. Skjønner godt at folk leier lokale og bestiller mat og slikt når de har råd til det. Men for oss som syns det er for mye penger, finnes det heldigvis andre alternativer Vi inviterte kun besteforeldrene til lillegutt, oldeforeldrene hans, tantene og onklene hans, fetterne hans, samt bestevenninna mi som var fadder. Inkl oss, var det 15 voksne, og det var 4 små barn blant gjestene. Akkurat passe mange, og ikke flere enn at det var plass til å ha det hjemme hos svigermor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå