Sprudle *født en liten jente* Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Er det sånn at man blir "straffa" for at man føder for tidlig...? Har vært litt fram og tilbake i snakk med nav og vi kommer fram til 2 forskjellige datoer når permisjonen min er over... datoen hennes kommer jeg fram til 41 uker,men jeg skal jo ha 44uker (100%) hun mener at siden jeg fødte for tidlig mister jeg de 3 ukene man skal ha før man føder! Noen som vet om hun har rett?? hmm... blir ikke klok på det her jeg....
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 stemmer nok desverre det at man mister 3uker om man føder fortidlig.. for det er disse tre ukene man må ta ut før fødselen.. men hvor lenge lå dere på sykehus? og hadde du pleie penger da?? for om du hadde det så skal ikke permisjonen din starte før ungen er skrevet ut fra sykehuset.. selv fikk jeg 6,5 uke for tidlig, og hadde jo da ikke tatt disse tre ukene på forhånd, men sønnen min var innlagt i 3uker etter fødsel, og jeg hadde pleie penger denne perioden, så permisjonen min ble da ikke regna fra før den dagen han ble skrevet ut... så egentlig gikk det litt opp i opp for meg..
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 Tusen takk for svar! da skjønner jeg litt mer,jeg fikk jo også pleiepenger i 3 uker og det er på en måte dem som skal veie opp for at du ikke gikk ut i permisjon 3 uker før fødselen! ikke alltid like greit og følge med på alle disse lovene og reglene som nav har hehe...
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Ja, de 3 ukene er sure å miste. Vi blir jo på en måte litt straffet- for de fleste av oss kommer jo hjem fra sykehuset noen uker før termin. Når vi da mister de 3 ukene i tillegg så blir det 6-8 uker faktisk som vi mister. I forhold til barnets korrigerte alder mener jeg. Vi må ofte ut i jobb igjen når barnet da korrigert sett er ca 9-10 mnd, er ikke fristende å sette lille gullet så tidlig i bhg heller.... Men, det jeg egentlig skulle skrive var; ikke glem å regne med 5 uker ferie. Da blir jo permisjonen litt lenger. NAV har en tendens til å glemme ferien nemlig. Skjedde med flere på barselgruppa mi.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 20. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2007 ok.. takk.. det var bra du sa for det har ikke jeg tenkt på :) Jeg har fått bhg plass til snuppa fra 1 august da er hun 10mnd syns det er drøyt tidlig,,, søkte egentlig fra oktober,men skal jeg ha plassen må jeg uansett betale 2500 i mnd fra august!
Vi har tre mirakler! Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 Det hadde iallefall vi måttet gjøre. Vi tenger ikke plassen før nærmere jul, og fikk avslag. Vi hadde fått plass fra august, men hadde da mått betale for plassen dag en.( får kontantstøtte for noe av perioden og hadde da også mistet denne. Snakk med kommunen din, det er litt forskjllig praksis rundt omkring.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 20. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2007 Det er privat barnehage og jeg har vært i kontakt med styreren. Hun sa dem ikke kunne la noen starte senere enn august uten og betale pga at hun måtte tenke på barnehagens økonomi!! Helsestasjonen skulle ta kontakt med barnehagen og forklare situasjonen... men jeg har ikke helt trua på at det går! Jeg sa også til barnehagen at hun vil jo fortsatt være så liten i August og da sa hun bare, ja men vi har mange små her så det skal du ikke tenke på!!
Miriam 27.04.06, fikk 13.03.06 Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 vi søkte barnehageplass til sønnen vår rett før jul, for jeg skulle ut i jobb og faren var ferdig med permisjonen 18mars.. og vi fikk innvilga plass fra 1februar, syntes dette var vel tidlig, og ringte og prata med barnehagen (privat barnehage) og de forsto situasjonen veldig godt, og det var ikke noe problem at han heller starta den 1mars. ikke behøvde vi og betale for februar heller.. så her var det værtfall ikke noe problem, men er jo opp til hver enkelt barnehage da.. er heldigvis i den situasjonen at barnehagen her har en veldig god økomomi.. vi slipper tilog med og betale mat penger fram til høsten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå