Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg lurer på hva rettigheter barnefaren har når ungen er 4 mnd?? Samværsrett o.l. Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Ammer du? Da vil det trolig bli samvær på dagtid vil jeg tro, hvor mye aner jeg ikke. Er trolig annen hver helg og en dag i uken... Kommer jo an på hvor langt unna dere bor fra hverandre.
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 jeg tror det kommer an på forholdet mellom han og barnet og deg og han.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 han har ikke så veldig mye rettigheter når barnet er så lite. har han møtt barnet regelmessig? her har pappaen møtt sønnen sin regelmessig siden fødsel og han har 2 ganger i uka 3 timer. det er en avtalle som vi har kommet fram til på familieværnkontret. han ville egentlig ha mye mer men etter at de forklarte hvordan babyer funket så ble det sånn. babyen her er 5 måneder.
winneboo Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Han har rett på å se barnet å ha samvær. Hvor stort samværet er må egentlig dere bli enige om dere mellom. Å blir dere ikke enige så kan dere ta dere en tur på familievernskontoret å høre om de har noen forslag som passer for barnet og begge dere.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 http://www.alenemedbarn.no/samv%E6r%20babysamv%E6rsavtale.htm Ifølge denne linken, anbefales 1-2 timer samvær 1-2 ganger i uken første tiden (opp til 6 måneder) og så kan det jo eventuelt utvides etterhvert. Kommer veldig an på deg og barnefar, hva dere ønsker. Og selvfølgelig hvor dere bor i forhold til hverandre. Barneministeren anbefaler at barnet har et bosted de første året, før man begynner med overnatting hos andre (far). Men dette er jo høyst induviduelt! Samarbeider dere bra, kan dere jo lage deres egne avtaler - og hvis barnet trives med det - er jo det flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå