Gå til innhold

oljemaling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg maler en dør inne med oljemaling... Hvor farlig er det egentlig??? Om jeg lufter godt samtidig? Hva kan egentlig skje med barnet i magen? Er det skikkelig farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanntynnet oljemaling så er det ikke noe problem. Å male med gammeldags oljemaling hadde jeg ikke turt, men vet ikke hva som kan skje.

Skrevet

Har bare lest at det dannes farlige gasser osv. og at det skal være så veldig farlig å male når man er gravid....

Skrevet

Jeg hadde malt og tørket den utendørs.

Skrevet

Hvis det brukes løsemiddelbasert maling og lim etc under god utlufting, og byggestøv fjernes grundig underveis samt boligen rengjøres grundig etter at alt er ferdigstilt og så gjennomluftes godt kontinuerlig i en ukes tid, kan det antakelig være trygt for den gravide å oppholde seg i boligen etter en uke.

Brukes bare moderne vannbasert maling etc fra store, anerkjente produsenter, og støvsuging og rengjøring er god nok, kan boligen sannsynligvis tas i bruk av den gravide allerede etter 3-4 dagers gjennomlufting - med fortsatt god lufting eller aktiv ventilasjon. Men kvinnen bør ha retrettmuligheter hvis hun får vondt i hodet eller føler ubehag etter noen timers opphold inne.

http://www.innemiljo.net/index.asp?G=2052&ID=7858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...