Gå til innhold

gjør det vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør de det`? og hvilken spiral er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kobber spiral nå, og min gynekolog sa at det er best og mange som bruker det, så anbefalte hun det til meg. Da hun sette inn spiral i meg, brukte jeg litt bedøvelse til å unngå smerte/vondt.

Skrevet

Jeg bruker hormonspiralen,jeg er livredd for kobbespiralne,for den kan gi mer mensvondt og jeg har menssmerter nok.Denne gir ikke menssmerter i det hele tatt.Ser der er en del som blør litt en stund etter at de har satt den inn,men det roer seg jo etterhvert.

Jeg kjente ingenting da min hormonspiral ble satt inn,hverken denne gangen eller sist.

Skrevet

jeg kjente ikke noe da de satte den inn eller tok den ut:)

Skrevet

Ok.. takk for svar.. Vurderer å skaffe meg en sånn en! Har hørt at hormon spiralene er best.. SÅ tror jeg går for den!

Gjør det vondt når dem må taes ut eller byttes ut?

Er litt pinglette se..

Skrevet

jeg kjente ikke at hun tok den ut. bare nappet den ut med de trådene:)

Skrevet

hvordan er det egentlig med disse hormonspiralene?

hvordan fungerer de i forhold til kobbespiralene?

takknemlig for svar!! :)

Skrevet

Jeg merket ingenting ved innsetting. Men blør en del etterpå, ca 2 uker siden sist, men skal visst være normalt

Skrevet

Bare nappet den ut ja..:P Auu..

Skrevet

Og hvem setter den inn? fastlegen?? Eller noen form for gynokologer?

Skrevet

Fastlegen min satte inn hormonsiralen på meg. Det tok bare noen sekuner så var den på plass. Hadde litt mensensmerter de 3 første dagene etter.

Skrevet

Det gjør ikke vondt når de napper den ut altså. jeg kjente ingenting jeg:) Tuller ikke.

Fastlegen satt inn og tok ut.

Hormonspiral er hormoner i seg og for mange så reduserer den blødninger veldig. Ikke så mye hormoner som i p-piller og slikt. Og mange mister all mens og menssmerter.

Kobberspiral er uten hormoner og bra om man ikke tåler slikt. Men mange får kraftigere mensblødninger av den. Det er eneste negative ting jeg har hørt om den. Men for slike som meg som er anemiske fra før, er det jo om å gjøre å redusere blødninger;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...