Gå til innhold

Soppinfeksjon... Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått sopp, og startet med canesten for 3 dager siden. Stikkpille 1 natten og nå smører jeg, men det blir ikke bedre!! Hvor lang tid skal det ta?? Nå har det liksom sprukket opp litt, så det blør litt og svir innmari... Det har også spredd seg opp hele rompesprekken... :((( Uff, dette er skikkelig kjipt!!

Noen med gode råd? Jeg har ikke kuttet ut sukker enda, men drikker biola og appelsinjuice. Har aldri hatt sopp før så dette er helt nytt for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt legen...

Har adri fått åpne sår når jeg har hatt noen av mine "tusen" soppinfeksjoner, kanskje det er noe annet?

Og sukker er jo ikke bra da, så hvis du greier ;)

Men ring legen først og få en sjekk, de finner fort ut hva det er, og du får den behandlingen du trenger...

Skrevet

Hvordan merker dere sopp?

Skrevet

Kløe, svie, tykk hvitaktig luktfri utflod, hvitt belegg i underlivet mm...

Skrevet

Jeg ahr vært mye plaget ed dette ridligere. min erfaring er at man kan bli veldig sår i slimhinnene av kremen i tillegg til at soppen gjør sitt. Prøv å kutte ut sukker så best du kan, det har i hvert fall hjulpet meg. biola er bra, men appelsinjuice hjelper nok bare ved urinveisinfeksjon, ikke ved sopp. Kan hende du må smøre med Canesten i området rundt endetarmsåpningen også. Dersom det ikke snur snart, ville jeg kontaktet lege. Pass på å vaske trusene på minst 60 grader, og bruk bare bomullstruser, ikke syntetisk stoff. når du er hjemme kan det hjelpe å gå med rumpa bar under skjørt, slik at området får luftet seg litt. Lykke til, jeg vet hvor kjipt det er.

Skrevet

Huff vet åssen du har det... det svir og gjør vonndt.. jeg har vært kjempe plaget i flere mnd... jeg hadde det kronisk.. canesten salve og stikkpille hjalp bare der og da... vips så var det tilbake.. jeg hadde skikkelige sprekker og sår, var illrød. og hadde utflod.....

Det som reddet meg var "vivag" det er små kapsler med melkesyrebakterier (fås på apoteket) disse inneholder melkesyrebakterier.. de klarte å få tilbake den normale floraen igjen.... Har ikke hatt det siden.... 1,5 mnd siden na... er i uke 37.....disse bruker man etter man har behandlet med canesten til man er symtomfri, så putter man " oppi" disse kapslene morgen og kveld i beg, deretter tar man et opphold noen få dager... for så å ta noen igjen.... absolutt å anbefale!!!!!!!!! reddet meg i allefall!!!!!!!

Skrevet

1000 takk for svar jenter!

Dere er noen knupper!

HI

Skrevet

Og forresten, mange reagerer allergisk på Canesten.kremen, og blir verre av den istedetfor bedre...

Det gjorde jeg. Bruker den aldri lengre...

Legen har alternativer :)

Skrevet

et annet kjerringråd som funker bra når man holder på å bli gal fordi det klør.... er eddik... ta det på bomullstuffere og vaske forsiktig for deretter å skylle godt med vann. det hjelper faktisk veldig bra... men viktig å skylle godt for eddik er sterkt!!

Skrevet

Ser ut til at du har fått mange gode råd ang soppen i skjeden, men når det gjelder rompesprekken, det er kjempevondt å bli sår og sprukken der.Hadde det i lang tid, før sv skapet. Prøv å smør tynt med sinksalve, og ikke bruk tanga, det gjør det bare verre.Få mest mulig luft til i området (vanskelig i disse ekstra kg tider).

Skrevet

et godt råd tell dåkker som får sopp ofte,spesielt etter sex,prøv bioclin,activgel.fåes kjøpt på apotek uten resept eller helsekost.d svir når du smører d på,men hjelpe utrulig godt.eg må smøre meg etter kvær gang vi har hadd sex,da eg reagere på samboern min sin sed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...