Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Gutten min liker det ikke.vi har holdt på i noen uker nå,men han virker ikke å bli vant til det.Er sånn eskimotran like bra?
MammaDilla Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Poden min synest heller ikke tran er særlig godt, men nå er det nå en gang slik at jeg bestemmer, og jeg har beatemt at han skal ta tran. Hvilke type som er best vet jeg ikke. Bruker møllers tran og synes den er helt grei. Jeg gir han det rett før han bader om kvelden. Bebiser glemmer fort. Så at det er ekkelt der og da veier ikke opp for hvor sundt det er Jeg gir med en 2ml sprøyde. Legger den godt inni munnen på ene siden og gir litt og litt om gangen
catine Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 jeg gir ca. 1 ml til lillegutt 2 mnd. han gulper mye av det...
Har byttet nick ! Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Vi gir tran med skje, gir hver dag (men ikke når vi er på ferie og sånn). Det tok laaang tid før jenta ikke lagde grimaser når hun fikk tran, men nå går det greit. Syns det er viktig og gi tran, eller hvertfall D-vitmin dråper (men ikke for enhver pris!). Er det d-vitamin i eskimotran er den sikkert like bra!
Jente89 ♥ Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Samboeren og jeg ble eninge om at vi ikke skulle gi tran fordi det setter seg på klærne når hun kulper, viste ikke at det fantes D-dråper, så det kommer vi til å begynne med når vi er å kjøper neste gang vi er på butikk/apotek. jeg trodde det var nokk d-vitamin i mme. men det er det jo ikke. :s
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 kan man gi sanasol eller? vi gir ikke tran,av den enkle grunn at både jeg og sambo aldri selv har brukt det og vi vet at det smaker heselig,så vi vil ikke utsette barnet vårt for slike traumer.. Gir D-vitamindråper da,når vi husker på det. Har ikke vært så nøye med det ,siden jeg trodde det var nok d-vitamin i mme..??
Har byttet nick ! Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Jeg har aldri git snuppa MME så vet ikke om det er nok d-vitmamin i det. Det kan jo godt hende at det er nok D-vitamin der
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Jenta mi på 3 år syns ikke tran smaker fælt i det hele tatt... det gjør heller ikke jeg. Det er langt fra sikkert barnet deres har samme smaksopplevelsen av tran som dere Sanasol er litt for tidlig å gi det første leveåret har jeg lest.
Jente89 ♥ Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 nei det er ikke det nemli.. snakka med hs da vi var på kontroll sist.. og da sa hun det at det var ikke nokk tran, så da må ma gi d-vitamin utenom
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Okei Vi gir tran bare til eldstejenta på 3 år. Mini på 3mnd gulper så fælt, og det blir luktende tran av henne, oss, møblene, katta osv hvis hun får tran... Jeg tar tran selv hver dag (noe av virkestoffene går over i mm), og så får hun d-vitamindråper i tillegg. Så får tranen vente til hun slutter å gulpe (erfaringsmessig rundt 10mnd-alder).
Jente89 ♥ Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 ja mange som ikke gir tran pga foreldrene ikke liker det sjøl.. sånn er det vertfall ikke her i huset.. eller - Samoern liker ikke tran og jeg gir det ikke til Ina pga det setter flekker på klærne
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Har det blitt et slags "tran-press" nå da?? Gir du ikke tran,så er du en dårlig mor osv? Skjønner ikke poenget med å måtte gi tran. Det er jo et individuelt valg. Jeg har aldri i mitt liv tatt tran, og jeg har ikke vært mer sjuk enn andre. Greit nok at den inneholder mange bra vitaminer og mineraler,men de kan man få i seg på andre måter. F.eks hvis man spiser fisk 2-3 ganger i uken,så trengs ikke tran. Hvorfor ikke heller fokusere på å få i ungene deres god sunn mat ,istedet for å tvinge i dem noe de ikke liker.... uansett,smak og behag;)
Gjest Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Jeg gir ikke tran da jeg spiser masse fisk og andre ting med omega3 fettsyrer i. Her blir det kun d-vit dråper inntil videre
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #16 Skrevet 19. april 2007 Jeg gir møllers tran til gutten min da han var 6 uker til nå (han er 10 mnd nå), og han liker det kjempegodt. Først ga meg han tran 2,5ml og nå gir meg han tran 5ml hverdag med sprøyter.
Har byttet nick ! Skrevet 19. april 2007 #17 Skrevet 19. april 2007 Jeg har ikke ment at man er en bedre mor om man gir tran eller ikke.Men personlig mener jeg det er viktig å få i barn d vitamin, fordi jeg har sett barn bli syke pga d vitmain mangel. Når jenta blir gammel nok til å spise fisk og ha ett allsidig måltid med alle de vitaminer som trengs, er det heller ikke så viktig med tran/d-vitmaniner. Men folk gjør som man vil. Nå tvinger jeg ikke i henne tran heller da, hun syns det er helt i orden å ta det.
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #18 Skrevet 19. april 2007 Til anonym: minstejenta mi er 3mnd, dårlig med fisk i kostholdet hennes gitt.
mamsen sin Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 mine to små får tran. eldstemann på 3 spør etter dethvis vi glemmer det!!!!!!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #20 Skrevet 19. april 2007 Hehe, samme her "mamma vi må husk tranasol!" Vi tar tran først og sanasol etterpå.
bolla pinsvin Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Tulla på 11 uker fikk så vondt magen av tran,så nå far hun d vit. dråper en stund. Vi skal prøve igjen med tran senere. Sambo synes det er dårlig gjort å gi ungenen noe så ekkelt,men ingen av ungene protesterer. Jenta på 6 synes ikke det smaker noe særlig så hun får trankapsler. Gutten på 5 synes faktisk at tran er godt. Når han var liten sto han foran kjøleskapet å skrek for å få mer. Unger er forskjellige,men hvis man starter når de er små blir de vant til smaken og da går det stortsett greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå