Gå til innhold

3 måneder og uro på kveldstid, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 3 måneder og er veldig urolig etter siste dupp (ca etter 18) Gråter og er utrøstelig, puppenekt også (men helt vill etter pupp og spiser og sover godt eller i døgnet) Det er kun fra ca 18 til 20. Selv tror jeg ikke det kan være noe kolikk-opplegg, kan jo ikke plutselig få det klokka 18 hver kveld? (eller...jeg vet lite om kolikk, men kan det være det, noen som vet?) Dersom vi går med henne, roer hun seg noe, kan også hende hun tar puppen om jeg går og ammer. Hva tror dere jenter, er dette noe hun vokser av seg, tro? Noen flere som har det slik og vil dele noen erfaringer? Selv tror jeg det er "kun" uro-tid og at det ikke er noe spesielt, men vet jo ikke.

Det skal sies at hun er ei blid og sterk jente som absolutt ikke plages med luftsmerter eller noe ellers, det er kun disse timene på kvelden. Og når hun først sovner, sånn ca rundt 20, sover hun veldig godt.

Tar imot masse tips med stor takk :-) Man blir liksom så rådløs i disse timene på kveldene, så greit med litt ekstra input.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er noe du spiser eller drikker til middag som gjør dette.

Hvis du spiser noe ved 16 tiden kan jo det føre til uro et par timer seinere hvis det er noe barnet reagerer på.

Kinakål, brokkoli, brus,kullsyre,kaffe,løk, hvitløk......... er eks på noe de kan reagere på

Skrevet

kanskje hun roer seg om du gir henne litt mme? det funker her..ammer ellers.

Skrevet

Hmmm.. Har du vurdert å bare legge henner i 18-19 tiden? Når poden min på snart 3 mnd blir slik du beskriver så er det fordi han er trett. Jeg bader han hver eneste kveld og ammer han i sengen når han skal legges. Har hatt den rutinen fra han var 1 mnd.

Jeg begynte å legge han i 22-tiden og har regulert det gradvis. Men nå i uken ble jeg nødt å gå fra å legge han kl 21 til å begynne kveldsstell kl 19. Han er helt ute om kvelden. Prøv å gi vesla et bad i 18-tiden i kveld, dull under veis og se om det hjelper at hun legger seg litt tidligere?

For å ungå diskusjonen; Ja, jeg vet hs sier at to ganger i uken er nok ang bading. Men for poden min har dette blitt en viktig del av kveldsrutiner, og et varmt bad før sengetid skaper avslapning og fremmer søvnigheten hos han. Og hun som leder babysvømmingen her sier at det er helt greit så lenge han bare bader i tre-fire min da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...