catine Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 er det ikke bra for mor å spise nøtter når hun ammer? er det kjent at det kan gi urolig mage for barnet? isfall hvilke nøtter? noen med erfaring?
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Nøtter står på "vær varsom"lista for amming ja Men der er det mye som er oppført! Det er store individuelle variasjoner. Jeg f.eks kan drikke så mye brus jeg vil og pakke innpå med kål, løk og tomat (typisk pass-opp-mat), men må holde meg unna drikke-melk, juice, sjokolade og nøtter. En enkel huskeregele er at det som kan gi luft i magen til voksne kan også gi urolig mage for de små som får mm.
catine Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 tomat også ja.. jeg kan jo ikke spise noenting lenger:) hehe- det er 1 mnd. igjen til han blir 3 mnd. her går det i brødmat, gulrøtter og vann, ingen melkeprodukter, ikke sterk mat og ingen frukt(kun banan). men sjokolade (uten melk) det MÅ jeg bare ha litt av daglig:-) jeg må le av dette- alt man gjør for babyen sin:)
selfangerkjerringa Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Har prøvd meg på sjokolade, men fortsatt vondt i magen hos Knøttemor... Så det hjelper ikke hvor lyst jeg har på det gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå