Gå til innhold

Noen gode råd mot hemoride(r)?? Takk:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager spørsmålet, men dette er jo ikke uvanlig for oss gravide - men ikke så mange som synes det er lett å spørre om....Spurte legen og han anbefalte to salver på apoteket, men de hjalp ikke stort!!

Har vært småplaget under svangerskap tidligere..men nå har en stor,vond og hard en dukket opp på utsiden...auuu...

Det har ikke vært så lett å sitte eller ligge, men etter et råd kjøpte jeg Propolis salve 10% på helsekosten, og den er veldig smertelindrende - men den blir ikke borte!!!! - eller mindre!!! - hjeeeelp!!

Jeg (under hele svangerskapet)drikker masse vann, tar et middel hver dag for å ikke få hard avføring, spiser frukt og grovt og går turer......alt etter boka - men det ser ikke ut til at en vil slippe unna ubehagligheten(e) allikevel.... Hjeeelp ønskes:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en gang en reseptbelagt salve som virket gangske bra. Den inneholder lokalbedøvelse i tillegg og heter Xyloproct. DU kan jo prøve den?

Skrevet

Jeg har hørt at honning skal hjelpe. smøre på hver morgen og kveld i 5 dager. selv har jeg kjøpt honning,men den står i skapet - mulig jeg skal prøve å starte på 5 dagerskuren i kveld.....har samme problemet.

Skrevet

Du kan få både stikkpiller og salver av legen på resept, men ikke alt kan brukes av gravide desverre. Noen her inne har tidligere nevnt tannkrem som et godt middel. Hadde selv et par kraftige under graviditeten og etter fødselen, det aller beste, og raskest lindrende var å gå til legen og få henne til å snitte den opp....det er jo trykket som gir smertene, så får du tømt den forsvinner smertene. Dette svir litt, og er en god dose pinlig....men jeg vil uten tvil bestille time på dagen skulle de komme tilbake!!!!

Skrevet

Honning er bra!! Det virket på en venninne av meg

(Ikke meg selvf for jeg har aaaaaldri hatt hemoroider thi,hi)

Neida seriøst, syntes det virket mye bedre en apotek salve. Noen sier at det også hjelper og sove med kålblader bak. Har ikke prøvd det før selv, men det står i kjerringråd boka mi :-)

Skrevet

Ja jeg har hørt at de stikkpillene er nok så effektive....

Skrevet

hei:)

jeg bruker alcos anal salve og stikkpiller...funker kjempebra på meg:)

fåes kjøpt på apotek uten resept.

lykke til:)

Skrevet

Isbiter!

Hadde kjempestore hemorider etter at jeg fødte forrige gang. På sykehuset anbefalte de meg å prøve å legge isbiter på hemorider, men være forsiktig, slik at jeg ikke fikk forfrysninger.

Tror det hjelp litt.

Stikkpiller hjalp også.

Skrevet

Tror jammen jeg har fått dette jeg også.. Vondt jo.. En kul i rumpa.. Har jo sliti litt med treg mage.. Hva for et middel tar du hver dag for ikke å få hard avføring? ar prøvd det meste.. Drukket ren olje to ganger om dager, gulpet i meg svisker som jeg brekker meg av, drikker masse vann, drukket/spist cultura med linfrø.. Men ingenting hjelper så veldig mye gitt.. Svært hard og lite som kommer.. Synes det er så utrolig ubehagelig= vondt med kolikk også, og det er det jeg ender med hver gang. Fordelen er jo at det blir tømt helt da ;)

Skrevet

Du får kjøpt en sukkerblanding på apoteket som er utmerket hvis du sliter med treg mage og vondt når det skal ut. Det varierer hva de kaller det fra apotek til apotek, de har sine egne blandinger, men spør så hjelper de deg å finne det du trenger.

Skrevet

Takk for mange gode råd:)

Duphalac heter den "drinken" jeg tar daglig mot treg mage.

Det tar noen dager før den gir virkning første gangen.

Nå tar jeg en slurk om kvelden ved behov:)

Skrevet

Duphalac heter den:)

Tok noen dager før den virket hos meg første gangen, men det er litt forskjellig har jeg hørt.

Fulgte anvisning på flasken.

Nå tar jeg en slurk hver kveld - etter behov - også blir magen tømt på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...