Gå til innhold

Er alle legekontor like treige????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde legetime 8.40 i dag, og siden mannen min ikke skulle på jobb før 9.30, regnet jeg med å rekke hjem igjen til han måtte gå. Er vant til å måtte vente på legekontoret, men siden det bare var en pasient før meg, kom jeg ikke på at det kunne være forsinkelser allerede. Men det var det!! Kom inn til legen mer enn 20 min for sent - og jeg var dagens andre pasient. Er det mulig??? Mannen min måtte ringe jobben og si at han ble forsinket :-( Heldigvis ble han ikke møtt med noen sure miner der.

Vurderer å bytte fastlege. Det er alltid lang venting og vanskelig å komme gjennom på telefon, men slik er det kanskje hos alle leger, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, tror det.. men mener å ha lest at det har kommet forslag om at dersom det er for mye forsinkelser, skal man slippe og betale.. håper det slår til...

Skrevet

jepp. jeg bruker 2 ulike legekontor.. En til meg og en til ungene.. er sånn på begge to.. Det er utrolig irriterende

Skrevet

Jeg pleier å måtte vente min 30 min hver gang, har ventet en time også. Byttet fastlege i dag, faktisk!

Skrevet

Jeg hadde en super lege en gang hvor det alltid var venting og forsinkelser. Jeg ventet i over 1 1/2 time engang. Fordelen var at han alltid hadde god tid når også jeg kom inn. Ikke morsomt å sitte inne hos en lege som bare venter på å få deg ut av døren igjen pga dårlig tid.

Det er forskjell på legekontorene. Vi har nå byttet og der er det lett å få tak i legen på telefon og det er lite venting samtidig som legen har satt av god tid til alle.

Skrevet

Hos min lege er det av og til noe venting, synes ikke 20 minutter er så lenge jeg.

Legen min tar seg alltid god tid, og jeg føler aldri at han ser på klokken og vil "kaste meg ut" selv om han er forsinket. Og da gjør det meg ingenting at jeg må vente litt.

Men likevel er det jo merkelig at de kan være så forsinket så tidlig på dagen, er jo mer vanlig at de er forsinket senere på dagen. Kanskje det kom et akutt-tilfelle som måtte behandles?

Skrevet

Har alltid hatt samme lege, i Nord Norge. Der var det alltid forsinkelser. Minst 50 min hver gang. Nå har vi flyttet sørover og nå er det nesten sånn at jeg er forsinket til legen, han er så presis.. noen ganger før tiden. Det er deilig det, kan jo planlegge ting etter legebesøket. Har nok mye med legens effektivitet å gjøre, og noen leger har jo selvfølgelig alt for mange pasienter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...