Gå til innhold

Tar dere blodprøver ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til legen min en stund, siden jm har vært sykmeldt en lang tid. Hos legen blir det alltid tatt blodprøve med stikk i fingeren, men hos jm får jeg vite at de sluttet med det for 10 år siden! Behøver ikke det hvis man ikke har rh minus eller noe annet spesielt i sv skapet. Jeg er i uke 37, og lurer på hva dere andre er vant til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt blodprøver med stikk i fingeren flere ganger både hos lege og jordmor.

Skrevet

Hos legen måler de blodprosenten hver gang, men jordmor pleier ikke å gjøre dette. Jeg må i tillegg ta de blodprøvene du nenver (i armen da) siden jeg er rh- og måtte i tillegg ta en fordi jeg var i så dårlig form at legen ble redd for svk.forgiftning som ikke slo ut på urin eller blodtrykk, heldigvis viste det seg bare at det var nesten tomme jernlagre som var årsaken.

Skrevet

Jeg tar "god gammeldags" blodprøve med nål i armen hver gang jeg er på kontroll hos legen. Har tatt stikk i fingeren 1 gang, ellers har det vært frem med nåla...

Skrevet

jordmor har stukket meg to ganger i fingern for å sjekke blodprosent. legen har ikke gjordt det. :)

Skrevet

Her blir det tatt lite blodprøver. Er det blodprosenten de måler med å stikke i fingen? Det har jeg gjort to ganger. Første kontroll og en gang midt i for å sjekke at den var grei. Er rh-, og har tatt to ekstra blodprøver i armen pga det. Det var i uke 32 og 36. Ellers stikker de aldri!

Skrevet

jeg har gått vekselsvis hos lege og jordmor. aldri blitt stukket i fingeren jeg. tatt blodprøve en gang, tror jeg skal det neste gang. kun urin og vekt ellers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...