Gå til innhold

angåande mat og søv...snart 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har fått veldi store problem med å gi han pupp...han nektar vrir seg ut av armane mine å ligger berre og makkar som ein ål. det kan han godt gjere sjølv om han har sove heile natta ca 11 timar i strekk utan mat. m pupp vil han ikkje ha....m vist han ser ei flaske blir han heilt vil. eg har ikkje tenkt at han skal få flske meir en til gruten. han frå vatn til den. etter råd frå hs skulle eg byrje me graut til han, og då ser dagane me mating slik ut

ca 8.30 mm (max 5 min)

14.00 mm (max 2-3 min)

17.00 mm (max 2-3 min)

19.00 graut halv porsjon graut med blåbær og eple som topping og vatn ca 50 ml.

20.00 mm (gjerne 10 min)

05.00 mm (2-3 min) m d er ikkje kvar natt da...

lure på om han får i seg nok mat...får jo ikkje følge me på kva han eter eg...sidan eg ikkje gir han flaske. og no så vil han ikkje ha pupp i d heile...tilbyr han fleire gangar for dag da..m han berre snusar på den....m han slevar og har hendene i munnen heile tida...kanskje d er tenner på gang???

takknemmelig for svar her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lett å vite hvor mye mat de får når man ammer nei, man må bare se om ungen har 5-6 våte bleier i døgnet og virker fornøyd. Høres veldig ut som tenner, da blir får de ofte litt dårligere apetitt. Men hvis dette har pågått mer enn noen dager er det jo litt bekymringsfult...Jeg har hørt om enkelte babyer som lærer seg at maten kommer lettere ut av flaske enn pupp og derfor ikke vil amme mer. Hvis det er det kan du jo bare stå på ditt til han skjønner at det er du som bestemmer hvor maten kommer fra, hvis du ikke vil gi opp og prøve å pumpe i stedet. Da ser du hvertfall om han får i seg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...