Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Jeg har en sønn på 8 mnd. som må trilles/rugges i søvn på dagtid. Er litt bekymra for hvordan dette skal gå når han skal begynne i barnehage til høsten... Er det noen som har erfaringer med dette?
#Ariadne# Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 gjorde det samme med min datter. hun var 13 mnd da hun begynte i bhg, overaskende nok har hun fra dag 1 sovnet av seg selv ibgh,
Mona2 Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Sønnen min var akkurat likedan, men da han begynte i barnehagen sovnet han plutselig inn selv uten å bli trillet. De trillet han noen få ganger, men som de sa: De kan ikke stå å trille på alle ungene.... Tror nok poden godtar i større grad å bli lagt på en annen måte av barnehage personalet. Det har iallefall gått knirkefritt her, så det går sikkert bra:)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 i en ny setting venner barna seg til nye vaner og rutiner. mine dagbarn har alltid blitt satt ut på trappa i vognene sine uavhengig av hva de er vandt til, etter ca en til to uker med litt myk overgang går det helt problemfritt. barnehagen kommer heller ikke til å la han ligge å skrike, litt protester og gråt i starten er ikke unormalt,men ikke farlig og ikke vanlig heller.....å ligge litt våken å pludre mens man hører på de andre ungene eller voksne virker også søvndyssende. alle de nye inntrykkene vil dessuten gjøre at gutten trenger mye mer søvn enn han gjør hjemme. snakk med barnehagen! de opplever dette med mange barn og foreldre hvert år og har masse erfaring. sier de at det går fint så stol på dem : )) hilsen ped leder for store barn, for tiden hjemme med små barn.
Bubba75 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Vi gjorde også det hjemme, og det gikk vel ikke helt knirkefritt i barnehagen. Tok nok en måneds tid før hun sovnet og sov like godt der som hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå