Gå til innhold

Gir dere barna light-produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset har vi nemlig skummet melk, lettere prim og av og til lettere leverpostei, yougurt med lite sukker/fett osv... Ei venninne av meg syns det var ille at jeg hadde lett-prim, for "barn MÅ jo ha fett" sa hun... Stemmer dette?? Får vel nok fett som det er?

Min sønn har aldri vært i nærheten av tynn, og følger sine kurver utmerket, og jeg syns det er riktig å gi han den type mat vi spiser selv..Han er 13 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropper produkter med sukker i, men fettet kutter jeg ikke ned på, det har de bare gått av i den værste voksefasen.

Skrevet

Min får ingen light produkter. Satser heller på den sunne fettet han trenger og produkter med lite sukker uten at dette er erstattet av andre søtningsmidler (så langt det lar seg gjøre i alle fall)

Skrevet

Aldri lett rodukter! Jeg gir ikke noe til guttungen som inneholder kunstig søtning... I lett prim er det jo litt mindre sukker bare... Dropper heller primen, vi... Det er ikke stor forskjell i karbohydrater mellom prim og nugatti!

Skrevet

gir ikke gutten light-produkter som inneholder kunstig søtning som erstatning for sukker.

men han får lett melk etc der bare litt av fettet eller sukkeret er tatt ut utenå bli erstattet av annet

Skrevet

Halla bolla! ;-P

Ja, lett melk får guttungen min også...

Skrevet

Hei,

jeg gir lettmelk til snuppa, ellers så får hun det pålegget/youghurten osv vi har - jeg er ikke konsekvent på hva jeg kjøper. Men jeg gir ikke kunstig søtningsmiddel - kjøper ikke produkter med kunstig søtningsmiddel i til oss voksne heller (annet enn pastiller og tyggis da - men det får ikke snuppa).

Jeg er som du skjønner enig med deg Loretta - jenta vår får det samme som vi spiser - og hun følger også sine kurver helt fint. Verken for tynn eller tykk. Jenta mi er snart 13 mndr.

Skrevet

Niks bruker ikke light-produkter til vanlig.

Eneste unntak er lettrømme og et har ikke snuppa fått enda.

Skrevet

Sønnen min er vanlig tynn og han får lett eller ekstra lett melk og 0.1% fett youghurt..Det er greit at de skal ha fett, men man etablerer jo vaner og smaker så da vil jeg gjerne at han får i seg mye av det sunne fettet og ikke så mye av det usunne...derfor får han en del magre meieriprodukter og så heller litt rapsolje i havregrøten for å spe på med fettet..

Henger meg på innlegget lenger opp om at ting med redusert sukker eller fett er lettprodukter, ikke light produkter...det er med søtstoffer det.

Skrevet

Gir ikke "sukkerfrie" produkter men gir gjerne fettreduserte melkeprodukter, er opptatt av at de skal få i seg nok fett, men det får de fra andre kilder enn melk. Jeg har høyt kolestrol og 50% sannsynlighet for at en av ungene har det og så er litt opptatt av akkurat det.

Skrevet

Vi bruker endel lett-produkter, men ikke LIGHT produkter med kunstig søtning.. dvsm mdet får ikke snuppa (Som fyller 2 i sommer).. Men lettt, melk, letter ost osv, ser jeg ikkenoe galt igi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...