Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 #1 Skrevet 19. april 2007 Er 28+1 i dag. Johoo!! Håper denne tiden går raskt.....er så lei av å gjøre ingenting, pga mye smerter/kynnere. Men hva gjør man ikke for den lille i magen. Gleder meg til sommeren:) Har tre søsken som gleder seg veldig til den lille kommer. Skal på ekstra UL i dag, og håper de kan se kjønnet da. Jordmor sa på den ordinære UL at det ble en gutt...så vi får se.. Ha en fin dag alle sammen!!
Gjest Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 God morgen )) Tidlig oppe du også... Våkna før kl sju jeg, skal ikke på jobb eller noe som helst... Ekstra UL? Hvorfor d? Jeg vil også d, men bare for å vite kjønnet
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2007 Vi står opp 7.15 her i gården. Må få ungene på skole og barnehage. Så vi treffes vel på veien til barnehagen... he he he Har så mye kynnere og murringer nedentil, at jeg vil sjekke at alt er i orden. Jordmor fikset det. Har hatt en så merkelig følelse for dette svangerskapet. Har hatt supre svangerskap tidligere, men dette er ikke et slikt.... Blir fulgt opp av kontroller hos gynekolog også, så det blir jo endel kontroller. Håper bare den lille blir der til rundt termin iallefall... Ja du kjenner jo jordmoren, så du kan vel fikse deg en time?? Du har vel en liiiten magefølelse av hva det blir, tenker jeg?? Hva ligger hjertelyden til den lille på? Lange dager uten mann tenker jeg du har. Men nå er det vel ikke lenge før han kommer hjem? Syntes å ha lest et sted at han blir hjemme under fødetider, og det var jo supert!! Nå maser ungene på meg. Må kjøre dem i b.hg og skole. Snakkes. (Går også hjemme om dagene og gjør minimalt, så det blir en del data om dagene).
Gjest Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Ja, står som regel tidlig opp uansett jeg også, er a-menneske så d holder Hmmm... Kanskje jeg kan klage på kynnere jeg også Har absolutt hatt et "verre" svangerskap enn før. Men tenker at d er alderen og det at to andre unger krever sitt som gjør mye av d... OG at d kanskje er ei jente da *håpe*... JM jeg kjenner best jobber jo desverre ikke her lengre... Veldig synd! Sambo kommer hjem om 20 dager... Han skal vøre hjemme i ukene før termin ja MÅ ha han her, ellers tør jeg ikke føde Må få ungene ut døra... Blir vel endel nett på meg også i dag *hihi* Skal til fysio, ellers ingen planer.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2007 Ja det er jo naturlig at svangerskapene blir litt "verre" for hver gang..og alderen ja...huff å huff... Men det å bli så immobil som jeg er nå, unner jeg ingen. Det er det mest kjedelige jeg har vært borti!!(men så er jeg ganske hyper til vanlig , sier de jeg kjenner) Det blir nok en liten jente skal du se.... Så deg i forbifarta, på vei til barnehagen med minstemann...... Ja ja dagene går vel....nå skal jeg tusle min daglige tur ut i drivhuset for å inspisere (10 m)...
Gjest Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Sier ikke annet... Greier ikke gå tur, ikke sykle, ikke gå på step-timer, ingenting... Utrolig kjipt! Prøver å trene med fysioen, og litt styrke, men er jo så trett og sliten om dagene når jeg har vært på jobb, så ofte greier jeg ikke d engang :/ Møkk! På jobb er de begynt å snakke om ti-på-topp-kortene... Jeg begynner nesten å grine, ser ikke for meg at det blir noen toppturer i år nei. Men men, vil jo heller ha bebisen da Gleder meg sinnsykt til det. Så slipper minsten unna all kosen og lillemann-stempelet, og får lov til å bli stor han også *ler* Så ikke deg jeg, har visst tunellsyn i bil *hihi* Skal skifte på sengene jeg, lufte sengetøy, blir jo en fantastisk dag ser d ut som Våren er hjertelig velkommen nå, tror dagene går litt lettere da.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2007 Ja det er tragisk å ikke kunne bevege skrotten!!! Men godværsdager er så absolutt med på å lette dagene. Det er en fin tid som kommer.... Nei det var ikke så greit å se oss, vi stod på busslommeplassen ved skolen..... Minstetøtta mi gleder seg stort til å bli storesøster ja. Ikke søster, men STORESØSTER!! he he he Hun ønsket seg en søster først, men nå sier hun at det må bli en gutt, siden vi er tre "damer" i huset og to "menn". Det må bli likt sier hun. Utrolig hva de får med seg ja... Plages du med BL en tid etter fødselen også? Ellers kan du jo nå Ti på topp...... Nei ingen fjellturer på meg, synes det er litt for kjedelig. Vil tilbake på spinningsykkelen fortere enn fortest.. Åhh for en flink husmor du er.....jeg skulle egentlig ha vasket og ordnet her, men tror ikke det går nei... Føler meg totalt ubrukelig....he he he
Gjest Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Ja, der var d ikke lett å se hvem som stod i køen nei Gutta mine har også hatt opptelling og funnet ut at d er mest riktig med jente nå, for her er jo bare ei jente *hihi* Så da blir d mer rettferdig med ei jente til... Har hatt BL siden forrige unge i grunn, men her funket 90 % som vanlig. Så jeg håper inderlig det slipper taket denne gangen også, ellers blir jeg sprø og 150 kg )) Ble verre bare ei uke etter EL denne gangen, så forhåpentligvis blir det bedre så snart horomonene slipper taket igjen. Kanskje jeg greier noen av de minste turene. Ellers er savnet av både spinningsykkelen og raceren stoooort, d KLØR i beina nå som d er bart på veien. Jeg vil sykle!!! Flink husmor ja *HAHA* Tru'kke d nei, husker ikke når jeg lufta og skifta på sengene sist Er d BL som stopper deg?
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2007 He he he he....ja pga null aktivitet så synes jeg at jeg eser ut...men de skal bort etter fødsel!! Har gått greit tidligere.... Har vel est ut 14 kg allerede, og de er stort sett på magen. Gubben synes jeg aldri har hatt så stor mage,så han ler endel ja... Fysj skam ham!! Har BL, men den er til å leve med. Jeg har fått streng beskjed om å ta det helt med ro, pga mye kynnere samt smerter. Var til kontroll hos gyn pga dette, og hun konkluderte med at livmorhalsen var litt påvirket. Sykemeldt ut svangerskapet (får svangerskapspenger heldigvis). Skal tilbake 4.mai for ny kontroll. Frykter for tidlig fødsel. Også derfor jeg vil ha en ekstra UL. For å se om alt er ok med ungen. Gruer meg så!! Vet ikkeom jeg tør å dra... Så her i gården blir det for det meste å sitte/ligge. Går jeg en liiiiten tur, gjør det skikkelig vondt til tider. Helsikkes underliv.. he he he ja det er vel helt maltraktert.... Sykle ja.... uhuuuuuul.........drømme drømme Mamma sa at jeg måtte få meg vaskehjelp. Hun hadde sett noen som var ledige for slikeoppdrag,i avisen. Hallo!! Over mitt lik at jeg skal ha helt fremmende inn i mitt hus. Luskende.... Da måtte det bli noen jeg kjente, og der er jeg blank. Nei det får heller bare gro ned. Kanskje, og da mener jeg kaaaanskje gubben ser det da... Ha ha ha, tro`kke det nei.
Gjest Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Puh, har faktisk bare gått opp 3-4 kg fra utgangsvekta Men har jo å tære på da, så er i grunnen fornøyd med det ja Gikk bare opp 4 kg m den forrige også, så var veldig fornøyd etter han var født Bare så synd jeg glemte å spise mindre da jeg slutta å amme, så de kom jo på igjen :/ Men skal passe på denne gangen! Syns selv magen er større nå, men ligger akkurat på streken på SF-målet, så d kan ikke være så ille som jeg tror. Får håpe ungen holder seg inni der ei god stund til da ja... Men gjør vel ikke noe om den kommer litt før termin Håper min gjør d, de andre to har kommet tidlig, så jeg har slippet å gå og vente og vente og vente... Er sikkert bra med ungen inni der, d tror nå jeg. Du må baære være flink til å ta d m ro! Sambo er heldigvis en engel på jord når det gjelder husarbeid, så når han kommer kan jeg slippe alt. Han fikser alt altså. Baker og lager middag og rydder og vasker og vasker klær og tar seg av ungene... Er en drøm. Men verre når han er borte da, da må jeg jo ta d... Tar det nødvendige da, storvask og slikt får vente på han Har ikke lyst på vaskehjelp jeg ikke kjenner jeg heller. Nei... Da må jeg jo rydde og ordne og sette unna ting føler jeg... Huff. Har jo ei lillesøs på 17, men hun vasker allerede hos pappaen, så hun orker ikke fler vaskejobber. Men hun er super å ha til barnevakt da! Nå er sengeklærne ute, og trekkene på vask Og bekkenet utslitt... Sukk... Vet ikke om jeg orker fysio i dag, kanskje jeg skal slappe av og kose meg hjemme, og ta d i morgen... *tenke*
#Aurora har tre gutter# Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 velkommen inn hit!Kos deg på ul da...kjempe koslig og se den lille,får aldri nok av og se den.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2007 Neida litt før termin går fint det, men ikke nå!! Så her går det rolig for seg. Stakkars samboer... he he he Hvis du ligger akkurat på streket på SF- målet, så er jo det supert... (liten jente ). Jeg ligger da selvsagt på øvre del, men enda innenfor normalen...får vel en sværing...he he he. Jentene har vært under 4 kg, mens gutten var 4130g. Grøss, grøss, grøss....neida skal ikke klage. Hvor mange kg var guttene dine da de ble født? Kan ikke vi bytte samboer litt i ny og ne??he he he. Min er veldig flink til å fikse alt mulig rart. Er bra å ha en eletriker, snekker, bilfikser, traktorfikser, båtfikser osv osv... he he he Men så skorter det en god del på husarbeid, rydding, middagslaging osv osv.. Jaja man kan vel ikke få i pose og sekk...Er fornøyd med ham jeg... Nå har snillepappaen min akkurat vært her nede og ristet alle mattene mine....så får jeg se om jeg sveiper helt lett av gulvene.... Det er jo så deilig å legge seg i rene, utluftede sengeklær..... hmmm....nei ikke i dag... Du orker ikke fysio i dag nei... he he he. Sett deg ned i en godstol og nyt stillheten.....deilig?? ja i 10min..så får man lyst til å gjøre noe igjen....... Arrrghhh!!! Vi går bedre tider i møte snart.......
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2007 Takk for det! Ja skal prøve å kose meg på UL. Blir koselig å se den lille, håper bare alt er ok.....
Gjest Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Liten jente høres helt perfekt ut Har jo fått to forholdsvis små gutter før da, de var 3440 og 3460, og 50 cm begge to... Små og søte, og lette å få ut *hihi* Er du gal, jeg bytter da ikke bort sambo *ler* Kan bytte når han er vekke 5 uker For d er ikke moro! Han er sånn fikser min også, veldig bra, særlig med et gammelt hus som trenger litt hjelp i ny og ne Ble ikke fysio, fikk besøk av gravid kollega, så vi har pratet bebis og sparking og permisjon og lønn og sånt Ble altså ikke noe soving på dagen heller, d er jo typisk... Tror jeg skal ta inn dynene nå, så de er gode og varme igjen til kvelden kommer. Blir deilig å legge seg ja;) Syns dagene er lettere bare sola titter frem jeg, får vårstemning med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå