Gå til innhold

Hjelp, protein i urinen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var hos jordmor i går og fikk beskjed om at jeg hadde protein i urinen, men at blodtrykk og annet såg bra ut. På grunn av at jeg hadde tatt en halv time feil på tidspunktet jeg skulle være der fikk jeg ikke tid til å snakke med henne om det. I stede fikk jeg ny time neste uke. Nå går jeg rundt å bekymrer meg og er veldig usikker på hva det vil si å ha protein i urinen. Er det noe de kan gjøre noe med?? Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det mye da? Det er pga svangerskapsforgiftning de sjekker protein. Men det er ingen fare for det før proteinnivået bikker 3, tror jeg. Og andre symptomer er hevelse (ødem) og høyt blodtrykk.

Jeg hadde også protein i urinen (1), men de satte prøven på dyrking, og den ga ikke utslag. Da testet de for urinveisinfeksjon. Det er også vanlig å få når du er gravid.

Helt sikkert ikke noe farlig. :)

Skrevet

Hun sa ikke hvor mye det var.. Hun sa bare at den var følsom og at jeg skulle komme med ny urinprøve neste uke. Alt gikk så kjapt at når jeg var ferdig stod jeg igjen med mange spørsmål.. :/ Heldigvis fikk jeg ny time! Jeg har ingen hevelser i kroppen heller, men begynner selvsagt å lete etter det nå. Håper at neste urinprøve viser noe annet.

Skrevet

Det at de finner protein i urinen betyr ikke nødvendigvis at man har svangerskapsforgiftning. Som oftest gir Urinprøven utslag på Protein dersom det er kommet litt utflod eller annen forurensning i den eller at du har en urinveisinfeksjon.

Så dersom jordmor ikke sa noe spesielt til deg så vil jeg tro at du kan senke skuldrene og stole på at alt ser fint ut.

Skrevet

Det kan også komme litt protein i urinen dersom du tar urinprøven før du dusjer om morgenen. Jeg hadde litt utslag vet et tilfelle, men neste prøve var proteinfri.

Skrevet

Jeg har protein i urinen di to siste gangene. ingenting å bekymre seg for hvis ikke jordmor sa noe, da var nok ikke verdien høy nok. Veldig vanlig med protein spor i urinen i et svangerskap. så lenge det ikke er så mye er det inge fare. hadde verdien vært høy hadde du blitt sendt til sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...