Gå til innhold

Dere som bruker bæresjal....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....hvilket sjal anbefaler dere? har tenkt å gå til innkjøp av det, etter å ha hørt mye positivt om bæring av barn i sjal. Er det vanskelig å knyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har moby wrap. Det er egentlig ikke vanskelig å knyte, men man å gjøre det et par ganger før man husker hvordan å knyte det uten instruks. Nå knyter jeg det på få sekunder. Veldig fornøyd med det, og ikke var det spesielt dyrt heller!

Skrevet

Jeg har kjøpt meg mai tai står det på det...men fytti de ringene gnager seg jo inn i kragebeinet....noen løsninger på det???

Skrevet

Jeg bruker også Moby Wrap, og er veldig godt fornøyd med det. Lett å knytte; behagelig å bære i. Jeg har en slynge også (hotslings); fikk den i barselgave av naboen. Men jeg føler ikke at gutten min (4 uker gammel) ligger like trygt i denne; må støtte med hånda.

Moby Wrap er elsatisk sjal, noe som sies å være perfekt til små babyer. Men ser at noen her anbefaler å gå over til vevd sjal etter hvert som barnet blir større/tyngre. (Men det har jeg ikke erfaring med selv enda.)

Skrevet

Mayabæresjal m/ring er det jeg har. Vi betalte 600 kr, tror jeg for det sjalet, men angrer etter på over at vi ikke kjøpte det på finn.no.

De sier at elastisk sjal er bedre å bære nyfødte i.

Er du lite erfaren på slike sjal, anbefaler man ringsjal.

Da slipper du alle disse forskjellige knytemetodene. Med ringsjal kan du stramme mens ungen din er i sjalet.

Hva det enn måtte være av merke, så anbefaler jeg med ring!!

Skrevet

Jeg kjøpte Moby Wrap for et par mnd siden på Krusedull.net. De har tilbud der nå. Har bare brukt Babybjørn før. Men synes Moby Wrap var enkel å knyte etter gang nr to og behageligere å bære. Min datter er nå 11mnd og sitter bedre i sjalet enn babybjørn.

Skrevet

Jenta mi nærmer seg 6 uker og eg bærer henne i et EllaRoo sjal. Det er ikke elastisk. Kjøpte det fordi eg fikk vite at elastiske sjal kan begynne å sige når barnet blir større og eg ville ha et sjal som varer lenge. Fordelen med elastiske sjal er at de er lettere for nybegynnere å knyte og du kan putte barnet oppi når du er ferdig å knyte. Eg er helt nybegynner, men hadde likevel ikke store problemer med å knyte et sjal som ikke var elastisk. Selvfølgelig bommer eg noen ganger, men etter et par dagers øvelse hjemme i stua bar eg henne rundt ute:) Anbefaler absolutt å bære uannsett hvilken sjal e.l du velger! Synes det er så tungt med vogna når eg bare skal ut en liten tur, og jenta mi virker kjempefornøyd. På tettinntil.com kan du lese mer om de forskjellige typene sjal osv.

Forresten...dere som har litt større barn...når begynte dere å bære med beina hengende ned? Eg merker at det begynner å bli vanskeligere å ha henne i froskestilling allerede, men hun er jo litt liten enda til å sitte.....

Skrevet

Jeg bruker også EllaRoo til min gutt på 6 uker. Forløpig bruker jeg "nyfødt"-knyttingen de har på tettinntil.com, men har prøvd en sittende stilling også. Synes den sittende var vanskelig for å støtte hodet, gutten min var i alle fall ikke fornøyd med å ikke se noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...