Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Sender dere søknaden ca 1 måned før termin? Termin er i midten av august, hva med lønnsøkning som vi får på jobb fra 1. aug. Hvis jeg sender inn 1 måned før får jeg jo ikke økningen med i grunnlaget!? Noen som vet?
tjoa Skrevet 19. april 2007 #2 Skrevet 19. april 2007 Leste at fødselspengene beregnes fra det du tjente når du går ut i permisjon. Arbeidsgiveren din må jo dokumentere noen papirer som du sender inn sammen med søknaden til NAV. Staten betaler også kun opp til 6G (ca. 380.000), så tjener du mer enn det må eventuell en snill arbeidsgiver betale det resterende... Jeg sender inn min søknad ca. 1 mnd før jeg går ut i permisjon, så ca 2 mnd før termin... Tror de bør ha det ca 1 mnd før de skal begynne å utbetale, men dette kan jo sikkert bli etterbetalt om de ikke får behandlet i tide Lykke til
Raych Skrevet 19. april 2007 #3 Skrevet 19. april 2007 Du får ikke med økningen uansett. Du får bare med økninger som skjer før du går ut i permisjon, og du skal vel gå ut i slutten av juli? Hvis arbeidsgiveren din betaler lønn kan det hende at økningen blir med...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2007 #4 Skrevet 20. april 2007 Min arb.giver betaler/forskutterer lønn når jeg skal gå ut i permisjon i slutten av juli (termin i aug). Har undersøkt litt, og ifølge lønningskontoret hos arb.giver, så får jeg av dem utbetalt det som til enhver tid er min gjeldende turnus (arbeider i helsevesenet) og får også med evt. lønnsøkninger under permisjon. Fikk i hvert fall forklart det slik, de sa også at i sum kunne det føre til at de (arb.giver) ikke alltid fikk refundert alt fra NAV av hva de (arb.giver) hadde forskuttert i lønn/foreldrepenger hver måned, men det var de klar over. Så virker som det er en fordel at arb.giver forskutterer foreldrepengene, i stedet for at NAV gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå