mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jepp, har 12 dagers sprik mellom UL-termin og mens-termin, og jeg er temmelig sikker på min egen termin, med tanke på når vi hadde samleie og sånt.. Kjipt at de er så fokusert på den UL terminen.. Hadde 14 dagers sprik forrige gang, og fødselen startet et par dager etter min termin, men varte i 60 timer, så da barnet var ute var det 1 ike før UL-termin, og 1 uke etter min termin, var da temmelig i siste liten å få ham ut! Synd de stoler for mye på teknologien og ikke oss..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Tja,kanskje etpar dager feil.. Litt vanskelig å sette menstermin hos meg,pga hadde ikke mens,men utskraping.(20 juli) Viss jeg skulle tatt det som utg.punkt ville jeg fått termin 28 april. Jeg testet ikke pos før 3 sept. legen og jeg fant ut vi skulle plusse på 10 dager fra utskr.datoen,og sette opp 30 juli som siste mens,da ble mens termin 8.mai. men det stemte ikke på UL,for der ble termin 12.mai. Blir ikke forundret viss han kommer før 12.mai.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 jeg vet med sikkerhet at jeg har fått feil termin. har regnet og regnet og den terminen jeg har fått på sykehuset stemmer ikke i d heletatt... stoler fullt på min egen )
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Hos meg er menstermin etter ULtermin. UL termin er 4.6. mens mens termin er 11.6....
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Hvis ul terminen skal stemme må jeg ha testet positivt dagen etter at egget ble befruktet- det er vel ikke så sannsynlig. Men de vil jo ikke høre på det øret..... Så her er det 3 dager igjen til ul termin, men jeg er helt sikker på at jeg egentlig er på overtid. Håper ikke det blir så lang tid på overtid da.....
minnie27 Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Hadde mens termin i går, men ul termin er satt til 25.4. Venter i spenning. Spurte legen min hvorfor de ikke trodde på oss, da de fleste kvinner kjenner sin syklus og vet stort sett når de ble befruktet. Hun sa at egget kunne gå i dvale etter eggeløsningen, og ikke starte celledelingen før en 4-5 dager senere!
2småkrapyl Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Kan nesten virke som jeg også har fått feil. Hadde i utg. punktet regnet meg fram til 19 april, altså i dag. Men fikk 11. april på UL. Og her sitter jeg 8 dager på overtid. :-/
mamma til 3:) Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Ja jeg er overbevist om at terminen min er feil!! Har UL termin 17 mai og min egen 2 mai... Og har helt siden starten vært sikkert på den.. Bare så irriterende at helse folk ikke gidder å høre på meg, så kanskje om jeg er skikkelig uheldig går jeg jo over 1mnd på en måte.. Satser på at vesla kommer snart:)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #10 Skrevet 19. april 2007 Jeg har bare 6 dager forflytta termin, men går ut fra min egen termin som er først. For jeg vet med sikkerhet når befruktningen og EL var. legene går etter UL, men ikke helt. fordi de hører på meg. De forstod jeg ikke kunne testet possitivt 3 dager etter befruktning. Og derfor går de faktsik etter min også når de regner på at bebien er - i vekst. Hadde jeg gått 14 dager over den jeg vet er riktig hadde jeg satt meg ned på sykehuset og nektet å reise derfra :-)
LoveInMyTummy Skrevet 19. april 2007 #11 Skrevet 19. april 2007 Menstermin den 16.06., men UL er den 24.06. Jeg brukte eggløsningstest og mener derfor ganske sikkert den 18.06. Irreterende med tanke på at man kan risikere å gå mer enn 14 dager over.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2007 #12 Skrevet 19. april 2007 Ganske irriterende og frustrerende dette meld ul termin og menstermin.. men legene måler og mene bestem at alle babyer er like store i uke 18 tror jeg det var.. så ut i fra mål fastsetter de ul termin.. jeg har heller aldri stolt på min ul termin, jeg hadde menstermin 9 dager før ul termin.. men uansett så kommer jo baby når den er ferdig sies det, samme hvilken dag som stemmer.. tenl dere elefanten går alt fra 600-660 dager gravid.. ett sprik på hele 60 dager hos enkelte elefanter.. godt at hos oss varierer det bare 10-20 dager da...
mamma`nmed2små Skrevet 19. april 2007 #13 Skrevet 19. april 2007 jeg trodde fullt å helt på min egen termin.. hadde mens termin 4 april, UL termin 14 april.. jeg va sikker på jenta sku komme FØR begge.. men neeei.. sitter her å er 5 dager på overtid jeg..=(
Shoosa Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 Har menstermin og UL-termin samme dag, men er selv ganske sikker på at det er 9 dager for tidlig, sånn i forhold til når vi hadde sex. Har hatt så uregelmessig mens, så jeg stoler egentlig ikke helt på den datoen. Men jeg vet ikke... Har ligget nøyaktig på gjennomsnittet på SF-mål hele svangerskapet, det burde vel egentlig bekrefte at UL-terminen er riktig? Jeg trøster meg med at ungen kommer når den kommer. Og så lenge det ikke er den 17. mai, er jeg fornøyd. Tenk så kjedelig å ha bursdag den dagen!
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Ifølge min mens termin er det 25/4 men i følge første utrermin er det 20/5 var på en ny å fikk 13/5 så på 3d å fikk 7/5...... er litt rart. men tror han kommer når han er klar,
Gårdsspire Skrevet 19. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2007 Godt å høre at vi er flere i samme båt. Jammen er edt irriterende at legene ikke gidder å stole mer på mensterminen til de som er sikkre på når de sist hadde mens, skjønner det godt hvis en har hatt uregelmesig mens syklus, men hos andre så er jo mensterminen kanskje korekt men 4-5 dager +/- ( siden egget kan gå i davale.) Sta som jeg er så følger jeg min menstermin.
_Mita_<3 Skrevet 19. april 2007 #17 Skrevet 19. april 2007 samme her.. menstermin i slutten av april.. så fikk jeg 7 mai.. så 13 mai så 10 mai.. herregud... ja janic.. vi føder nok snart tror jeg... hehehe.. møtes på sykehuset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå