Matjamor Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Begge våre små har måttet vente med annen føde enn pupp til de var 6 mnd. Dette fordi helsesøster/barnelege har rådet oss til dette. De sier at det beste for barnet er mm/mme frem til den alderen(bl.a. pga fordøyelsen og at mm/mme innenholder det de trenger) Begge våre har fulgt sine vekstkurver, førstemann sov natta over etter 6 uker, veslejenta vil fortsatt ha 1 nattmåltid (6 mnd nå, har aldri fått mat mer enn 1 gang om natta) Har derfor vært helt greit å vente til da. Men jeg opplever ofte at folk reagere og syns det er rart at barna våre kun får pupp i 6mnd, og det føles ofte som vi nesten er de eneste som venter så lenge. Dette forundrer meg litt, iom. at det er dette fagpersonell sier er det beste for barnet (vet at noen barn trenger annen føde før 6mnd, men det virker som det er så mange som gjør det.....) Helsesøster mente at dette er noe som "henger igjen" fra den tiden man mente at barna skulle få mat tidligere, og at kanskje fedre/ andre slektninger "dytter litt på" for at den lille skal få noe "skikkelig mat" Hva tror/mener dere ? Er det flere "treiginger der ute?
Gjest Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Vesla fikk ikke før hun hadde fylt 6 mnd,og vel så det! Hun ville ikke ha,men fikk henne endelig til å like det da hun var rundt 9-10 mnd....
kajak&Daniel Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Lillegutt er 5,5 mnd og har ikke smakt annen enn mm enda. Kommer til å vente et par uker til før han får smake noe annet.. Han har jo ikke behov for det, og vokser jo bra, så når det er anbefalt å fullamme til 6 mnd, så gidder ikke jeg styre med noe annet......
Skrømti Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Her er en "treiging" til : ) Lillesjef er rett over 5 mnd, og har kun fått prøve en t-skje banan et par ganger. Så her fullammes det enda. Gleder meg litt til han skal få noe annet, på samme tid gruer jeg meg og. Føler det blir litt styr. Hvor mye, hvor ofte, når, hva osv.. Men det går seg vel til! Jeg for min del har ikke fått noen skjeve blitt eller merkelige kommentarer på at jeg fullammer enda.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 vi ga heller ikke før han va 6 mnd.. va på 6 mnd kontroll å da sa hs vi sku bynne me grøt! han hadde ikke behov for grøt før det.. la på sæ fint å va blid å snill!! han e flaske unge da.. fått mme siden fødseln
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Jenta mi fikk bare pupp til hu var over 8 mnd. De to først til de var 6 mnd. Hu er nå 9 1/2 mnd gammel og først nå spiser hu litt av grøten. Blitt mye pupping. Vil bare lege til at så lenge bare ungen får morsmelk og er 6 mnd pluss pluss skal man ikke drive med noe søvnkur. Morsmelk blir de fortere sulten av og de kan ha behov for ekstra på natta selv om de er over 6 mnd. Det står også på en annen side her inne, som jordmor siri har skrevet (eller en i staben hennes). Ungene skal ikke sove hele natta før de er 6 mnd pluss og har to faste måltid om dagen.
hvemerjeg? Skrevet 19. april 2007 #7 Skrevet 19. april 2007 Det er jo kjempedeilig å slippe å lage til annen mat, så vi håper å kunne vente til gutten vår blir 6 mnd. Det gikk fint med førstemann i hvert fall.
Matjamor Skrevet 19. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2007 Det er jo ikke skadelig å sove natta over fra de er 6 uker. Gutten min gjorde det, og han vokste seg stor og god uten nattmåltid. På føden fikk jeg også beskjed om at jeg slett ikke skulle vekke han dersom ha sov. Hver unge er forskjellig!
Mammaja 120107 Skrevet 19. april 2007 #9 Skrevet 19. april 2007 Venter i 6 måneder med førstemann og har tenkt å vente i 5 måneder med andremann. Det er fordi førstemann brukte en måned p å skjønne hvor maten skulle hen og på den tiden ble han veldig veldig sulten, vi måtte begynne med mme. I tillegg ammer jeg 3-4 ganger hver natt (00-02-04-06) med minstemann og håper da at når han er 6 måneder får han i seg så mye mat at han kan gå lengre mellom måltidene om natta,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå