Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 1 år neste mandag og vi har begynt med kumelk.

I forbindelse med det har vi gått over til kun å bruke tutekopp. Og det gikk smertefritt. Han har vært så glad i flaska si, så jeg trodde det skulle bli et helvete, men det gikk toppers.

Men, han ser straks så stor ut nå som han kun drikker melk av tutekopp. Ingen baby lenger, liksom.

Huff, de vokser så alt for fort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knærten vår har også sluttet med mme (2uker siden)

Drikker fra tutekopp,,,,,men han får flaske på kvelden.Da koser han seg så veldig og det syntes jeg er så herlig:o)

Så vi fortsetter med flaska litt til vi....bare for kosen sin skyld,hehe.

Nesten litt "trist" syntes jeg da *ler*

1 år alt......hjelpes:o)

Skrevet

Ja, det er så godt å se hvordan de koser seg maksimalt med flaska, men tenkte det var like greit å prøve å kutte det ut nå. Han er så stolt når han drikker melk fra tutekopp uten antisøl på. Setter den rolig på plass på bordet så det ikke skal renne ut noe melk...hihi-

Skrevet

Hei hei :o)

Ja- er det ikke rart som småttisene våre vokser!? :)

Jenta mi har drukket vann fra tutekopp lenge- så når jeg introduserer kumelk for henne nå er det er det en selvfølge for henne å drikke av tutekopp. Hun får fortsatt pupp 2 ganger om dagen da- så jeg stresser ikke så mye med den kumelka, men greit å la henne smake litt. Enig med deg at det er like greit å gi tutekopp nå som dere introduserer noe nytt. Det skal jo læres før eller senere, liksom:)

Hvordan gir du det? Blander du med MME eller gir du "rent"? Jeg har gitt "rent", men er jo så små mengder hun får.

Skrevet

Han har drukket av tutekopp lenge her også, men kun for vann. De 2 flaskene med melk han fikk var liksom høydepunktet i løpet av dagen..hehe.

Gir han det "rent". Gir han 130-150 ml morgen og 130-150 ml kveld.

Han tåler det bra, og drikker det både iskaldt og lunket.

Ja, det er jo bare 6 dager til snuppa di blir 1 år. 11 dager igjen her.

Huff, som tiden flyr. Føles ut som jeg akkurat har født han samtidig som det føles ut som han alltid har vært her : )

Skrevet

Kjenner igjen den følelsen, ja...Vi har vel bare å akseptere at de ikke er babyer for alltid! Veldig moro å se de lære nye ting da. Skjer jo noe nytt nesten fra en dag til en annen :)

Ha en fortsatt fin kveld ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...