Gå til innhold

Oppbevaring av mm i kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge kan man oppbevare morsmelk i kjøleskapet?

Og når jeg pumper meg kan jeg da slå det jeg har pumpet på en flaske som alt innholder mm i kjøleskapet, eller bør man oppbevare det på seperate flasker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et døgn max, hvis kjøleskapet er kaldt nok. Hvis du blander førpumpet og nåpumpet må du regne den hele flaska som den gamle melka. Så mer lønnsomt å ha på seperate flasker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om et døgn når jeg fikk mi første, snart 3 år siden. Så jeg kastet mye melk den gang, men hadde mer enn nok også da.

Denne gangen spurte jeg de på føden før jeg reiste derfra og da sa de 5 døgn. Da var de akkurat blitt oppdatert med det nye sa de..

Så denne gangen har mm her stått i opptil 5 døgn. Blander du de må du regne utifra den første melka som kom i flasken, også vente med å blande når alt er kaldt, ikke helle varm mm i kald mm..

Dette ble mye rot, håper du skjønte hva jeg mente.

Skrevet

Ups! Du har helt rett jente 28!!

Jeg satt tydeligvis i andre tanker, jeg tenkte på tint melk, koblet helt feil:)

"Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Dersom man ikke har tilgang til kjøleskap, kan fersk, ubehandlet morsmelk oppbevares i 6-8 timer i romtemperatur. Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap." fra ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...