Gå til innhold

Hvilken side har man barnesetet på i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om man setter barnesetet bak fører eller bak passasjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyre side blir ansett som den sikreste, fordi vi forholder oss til høyreregelen, og da har vi større fokus på høyresiden enn venstre

Skrevet

Som det sies her så er det høyre side som anses som safest ja. :)

Skrevet

Syns det er så fælt å høre at høyre siden er tryggest jeg da.. For nå blir jeg 2 barns mamma og må velge hvilket av barna mine som skal ha den "tryggeste" plassen...

Men tar nok babyen på høyresiden pga lettere å følge med på den da, når man kjører selv. Eldstejenta klarer seg mer alene, så hun får plassen bak føreren når babyen kommer...

Skrevet

Jeg har to barn. Og barnesetet har alltid stått bak førersetet. Det fordi det er mest praktisk ved av/påstigning. Har aldri tenkt på hva som er tryggest i baksetet.

Skrevet

bak passasjer siden har vi hatt snuppa fra dag1....

ble liksom bare slik... ;o)

Skrevet

Det skal du heller ikke ha dårlig samvittighet for. Større barn tåler mer enn babyer, og de barnesetene (hvis hun fortsatt bruker det) som er for større barn er ofte også mye sikrere enn babyesetene, har jeg lest.

Skrevet

Når jeg var på traffikalt grunnkurs sa de at plassen bak føreren var den tryggeste. Eller plassen i midten bak var den aller tryggeste hvis man hadde skikkelig sele der. Men dere sier jo noe annet, hmm...

Skrevet

Her blir det et barnesete på hver plass når småen kommer og babyen blir plassert i midten bak.

Skrevet

Bakovervendt i midten bak er forøverig den aller, aller sikreste plassen i bilen i følge TF ;-)

Skrevet

Har du ny bil med sikkelig seler i midten er det ALLER tryggest. Hvis ikke er det høyre side.

Skrevet

Har også hørt at det tryggeste er i midten bak (hvis man har trepunkt sele seff.) Spurte selv Trygg trafikk om dette :)

Skrevet

Sålenge du har bakovervendt sete er det tryggest å sitte i midten bak... Vi kommer til å ha mini i midten og storebror på høyresiden. Da sitter de trygt begge to!!

Skrevet

Noen som har noen referanser på dette (bortsett fra hun som hadde hørt det fra trygg-trafikk)? Linker til statistikk, forskningsartikler el.l?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...